A létesítmény - amely 4,2 milliárd forintos költségből épült, 100 százalékig hazai forrásból - a Nyíregyháza-Beregszász közötti 41-es számú főút forgalmának átkelését biztosítja a folyó felett a barabás-mezőkaszonyi, beregsurány-asztélyi és a lónya-haranglábi magyar-ukrán határállomás irányába.
A forgalom megnyitása előtt tartott sajtótájékoztatón Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője kiemelte, hogy a híd megnyitásával jelentős mértékben javul a Tiszán túli 19 beregi település megközelíthetősége.
Az új hidat a régi mellett építették fel, amely már erősen elhasználódott, és az utóbbi időben csak súly- és forgalomkorlátozással közlekedhettek rajta a járművek.
A régi átkelőt egyszer, szerencsére csak egyetlen éjszakára, az egyik hídelemen észlelt repedés miatt le kellett zárni a forgalom elől, ami akkor nagy gondot okozott. A hídon túli 19 beregi településre csak jelentős kerülővel tudtak eljutni az ott lakók, illetve kerülőútra kényszerültek a mentők, tűzoltók is - emlékeztetett az államtitkár.
Mivel a régi híd felújítása nem volt gazdaságos, új építéséről született határozat, s teljesen hazai forrásból finanszírozták a munkálatok 4,2 milliárdos költségét.
Czomba Sándor jelezte, hogy az új Tisza-híd később lehetővé teheti majd a Záhony-Csap közötti magyar-ukrán határállomás zsúfolt kamionforgalmának tehermentesítését. A teherforgalmat a Beregsurány-Asztély közötti átkelőhelyre is irányíthatnák, de ehhez - hangsúlyozta - ukrán oldalon jelentős útépítésre lenne szükség, mert az ottani úthálózat most nem alkalmas a kamionok fogadására.
A sajtótájékoztatón Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója közölte, hogy a korszerű, két forgalmi sávos, 8,5 méter széles vásárosnaményi új Tisza-hidat ünnepélyesen januárban adják majd át, de addig is - a próbaüzeme alatt - péntektől használhatják a közlekedők. A híd Vásárosnaményon túli végénél körforgalom is épült, ez segíti a Gergelyiugornya-Lónya és a Gergelyiugornya-Tarpa közötti úton közlekedők le-, illetve felhajtását a 41-es főútra.
A régi vasszerkezetű Tisza-hidat lebontják majd Vásárosnaménynál.
Januárban megnyitják az M3-as autópálya újabb szabolcsi szakaszát
Január második felében megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát Nyíregyháza és Őr között - jelentette be Czomba Sándor, foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár.
Az államtitkár, aki a beregi térség országgyűlési képviselője, elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti sztrádaszakasz gyakorlatilag már elkészült, Nyíregyháza és Nagykálló között van még egy 200 méternyi útrész, amin munkálatok folynak.
Kiemelte, hogy az építkezés befejezése után, január második felében adják át az M3-as új szakaszát, amely a szabolcsi megyeszékhelytől a Mátészalka közelében lévő Őr községig vezet, egészen a 49-es számú főútig, amely a Csengersima-Pete közötti magyar-román határállomást csatlakoztatja a sztrádához.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Nyíregyháza-Őr közötti, 34 kilométer hosszú, 2x2 sávos, plusz leállósávval rendelkező M3-as autópálya szakasz 32 milliárd forintból épült. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházáshoz 85 százalékos arányú európai uniós támogatást kapott Magyarország.
A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, s beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon, szintén 2x2 sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül, s hozzá hat közlekedési műtárgy létesül. A gyorsforgalmi úton óránként 130 kilométer sebességgel közlekedhetnek majd a járművek. A beruházás befejezésének tervezett határideje: 2014 vége - közölte Loppert Dániel. Az Őr-Vásárosnamény közötti sztrádaszakasz is az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul majd meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásában.
Czomba Sándor hozzáfűzte: jelentős befektetéseket, beruházásokat remélnek attól, hogy a sztráda eléri a beregi tájegységet, s a térséget bekapcsolja majd az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, s mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.