FIDESZ.HU > Hírek > Európai Unió |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Változtatni kell azon, hogy egy multi még mindig szinte bármit megtehet
|
|
"Azt jelzi számomra a Wizz Air légitársaság elleni petíció lezárulta, hogy egy multi még mindig szinte bármit megtehet a kisemberrel szemben" - mondta el Bagó Zoltán fideszes EP-képviselő a Petíciós Bizottság tegnapi ülését követően. |
|
Létrehozva: 2013. január 23., 10:40 |
Jogkövetkezmények nélküli lezárásra került a Petíciós Bizottság tegnapi ülésén egy mozgássérült uniós állampolgár tavaly benyújtott petíciója. A rendelkezésre álló okiratok szerint, a petíció benyújtója két irányból is támadta a légitársaság eljárását. Egyrészről azt kifogásolta, hogy azért mert ő a kapuk bezárása után érkezett a légitársaság új jegy vásárlására kötelezte annak ellenére, hogy a gép még a repülőtéren volt. Így tehát ugyanarra a járatra kétszer kellett megvennie a jegyét, s még kártérítést sem kapott a késedelmes indulásért. Megítélése szerint a légitársaság megsértette az európai fogyasztóvédelmi szabályokat is, amikor megtagadta a kellő segítségnyújtást tőle, mint fogyatékossággal élő személytől.
A szakbizottság megvizsgálta a beadványt, majd beszerezte az Európai Bizottság, illetve az Európai Unió Bíróságának vonatkozó ítéleteit. Az indoklásban egyértelműen rögzítésre kerültek azon jogszabályok és az a kialakított bírósági joggyakorlat melyet a Petíciós Bizottságnak egy ilyen esetben figyelembe kell vennie. Ennek alapján került megállapításra, hogy a petíció benyújtója alaptalanul kért kártérítést késedelmes indulásra hivatkozva, mert "csak az az utas jogosult kártérítésre, aki a célállomásra három óránál nagyobb késéssel érkezik meg", míg az ő esetében ez valamivel több, mint két óra volt. Kiemeli továbbá az indoklás azt az európai parlamenti és tanácsi rendeletet, mely pontosan meghatározza a fogyatékossággal élő és a mozgáskorlátozott személyekre vonatkozó kötelezettséget. E rendelet 7. cikke alapján, a segítséget igénylő személynek az utazás megkezdése előtt legalább 48 órával értesítenie kell a légi fuvarozót, annak ügynökét vagy az utazásszervezőt. Miután ez jelen esetben nem történt meg, a légitársaság nem sértette meg az európai fogyasztóvédelmi szabályokat. A panaszos nem tartotta be a légi utasok jogainak megsértésével kapcsolatos panaszokra vonatkozó rendelkezéseket sem, melynek alapján az ilyen jellegű panaszokkal elsődlegesen a járatot üzemeltető légi fuvarozóhoz, majd a nemzeti végrehajtó szervhez, illetve a nemzeti bírósághoz kellett volna fordulni, nem pedig az EP Petíciós Bizottságához.
"Ennek ellenére úgy vélem, nem egyértelműek a fapados légitársaságok utazásokra vonatkozó szabályai, sok embert érnek kellemetlenségek és nagyon sok a panasz! Elmondható sajnos, hogy a bürokrácia nem a kisemberek érdekeit védte ebben az ügyben. Ezen pedig változtatni kell, így kollégáimmal megvizsgáljuk a lehetséges jogi lépéseket!" - jelentette ki Bagó Zoltán néppárti politikus.