ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését

A város gazdasági fejlődése azzal jár, hogy a munkavállalók egyre távolabbról járnak be, ezért szükséges Kecskemét elővárosi közlekedésének a fejlesztése - közölte a megyeszékhely fideszes polgármestere szerdán a városházán tartott sajtótájékoztatón.
Létrehozva: 2013. január 23., 12:32 | Utoljára frissítve: 2013. január 23., 12:33
nyomtat küld

Zombor Gábor azt mondta, a térség közlekedésének fejlesztése összefügg azzal a kormányzati döntéssel, mely Kecskemétet és annak környékét kiemelt járműipari központként határozta meg.
   
Hangsúlyozta: a fejlesztés legfontosabb célja az, hogy a város 50-60 kilométeres sugarú térsége részesüljön abból a gazdasági fejlődésből, amely a Bács-Kiskun megyei városban megvalósul.
   
A településen létesülő új munkahelyek teszik szükségessé azt, hogy az egyre növekvő számú munkavállaló számára a mobilitást biztosítani lehessen a térségben - fogalmazott a polgármester.
   
Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy az intermodális (gyalogos-, közúti és vasúti forgalmat is lebonyolító) pályaudvar kialakítását, valamint az ahhoz kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. A tervek elkészítésére, valamint az engedélyeztetési eljárásokra a város 1,5 milliárd forintot nyert.

Ismertette: a fejlesztést előkészítő tanulmány kibővítésére újabb 120 millió forintot nyert a város, melyből elsősorban annak a felmérése és tervezése készül el, hogy milyen kötöttpályás közlekedési formát lehetne gazdaságosan kidolgozni, megvalósítani és működtetni Kecskeméten.
   
Püski Ottó, a tervezést, a felméréseket és a vizsgálatokat végző Utiber Kft. tervezőmérnöke elmondta, hogy Kecskeméten és térségében három nagy közlekedési tanulmány előkészítése folyik: a belvárosi forgalom javítása, a térségi közlekedés javítása mellett az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében.
   
Március végére kell a végleges magvalósíthatósági tanulmányt leszállítanunk - tette hozzá a tervezőmérnök.
   
Beszámolt arról, hogy az elővárosi közlekedés javítása az 52-es út Soltig terjedő szakaszának a felújítását és négy forgalmi sávúra történő szélesítését, a Kecskemétet Tiszakécskén keresztül Szolnokkal összekötő vasútvonal fejlesztését, valamint a városon belül a déli iparterület alternatív elérését jelenti.
   
Zombor Gábor az MTI-nek elmondta: a kötöttpályás közlekedés - villamos, vonat, trolibusz és autóbusz - lehetőségei közül, a városban a nem, vagy alig használt vasútvonalakat ismételt bekapcsolásának, vagy buszok zárt sávban történő közlekedtetésének van a legnagyobb valószínűsége.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések