FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését
|
|
A város gazdasági fejlődése azzal jár, hogy a munkavállalók egyre távolabbról járnak be, ezért szükséges Kecskemét elővárosi közlekedésének a fejlesztése - közölte a megyeszékhely fideszes polgármestere szerdán a városházán tartott sajtótájékoztatón. |
|
Létrehozva: 2013. január 23., 12:32 | Utoljára frissítve: 2013. január 23., 12:33 |
Zombor Gábor azt mondta, a térség közlekedésének fejlesztése összefügg azzal a kormányzati döntéssel, mely Kecskemétet és annak környékét kiemelt járműipari központként határozta meg.
Hangsúlyozta: a fejlesztés legfontosabb célja az, hogy a város 50-60 kilométeres sugarú térsége részesüljön abból a gazdasági fejlődésből, amely a Bács-Kiskun megyei városban megvalósul.
A településen létesülő új munkahelyek teszik szükségessé azt, hogy az egyre növekvő számú munkavállaló számára a mobilitást biztosítani lehessen a térségben - fogalmazott a polgármester.
Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy az intermodális (gyalogos-, közúti és vasúti forgalmat is lebonyolító) pályaudvar kialakítását, valamint az ahhoz kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. A tervek elkészítésére, valamint az engedélyeztetési eljárásokra a város 1,5 milliárd forintot nyert.
Ismertette: a fejlesztést előkészítő tanulmány kibővítésére újabb 120 millió forintot nyert a város, melyből elsősorban annak a felmérése és tervezése készül el, hogy milyen kötöttpályás közlekedési formát lehetne gazdaságosan kidolgozni, megvalósítani és működtetni Kecskeméten.
Püski Ottó, a tervezést, a felméréseket és a vizsgálatokat végző Utiber Kft. tervezőmérnöke elmondta, hogy Kecskeméten és térségében három nagy közlekedési tanulmány előkészítése folyik: a belvárosi forgalom javítása, a térségi közlekedés javítása mellett az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében.
Március végére kell a végleges magvalósíthatósági tanulmányt leszállítanunk - tette hozzá a tervezőmérnök.
Beszámolt arról, hogy az elővárosi közlekedés javítása az 52-es út Soltig terjedő szakaszának a felújítását és négy forgalmi sávúra történő szélesítését, a Kecskemétet Tiszakécskén keresztül Szolnokkal összekötő vasútvonal fejlesztését, valamint a városon belül a déli iparterület alternatív elérését jelenti.
Zombor Gábor az MTI-nek elmondta: a kötöttpályás közlekedés - villamos, vonat, trolibusz és autóbusz - lehetőségei közül, a városban a nem, vagy alig használt vasútvonalakat ismételt bekapcsolásának, vagy buszok zárt sávban történő közlekedtetésének van a legnagyobb valószínűsége.