FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Elkészült a 4-es út Debrecent elkerülő szakasza
Megépült a 4-es számú főközlekedési út Debrecent elkerülő szakasza - jelentette be Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese csütörtökön a helyszínen.
Létrehozva: 2013. január 24., 13:11 | Utoljára frissítve: 2013. január 24., 17:24

Az út első üteme 2006-ban készült el a 4-es, a 33-as és 35-ös út között. A második ütem során elkészült a 35-ös út és a 4-es út közötti szakasz - emlékeztetetett a vezérigazgató-helyettes az új elkerülő út átadásán. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós támogatással valósult meg, a kivitelezés nettó költsége 3,5 milliárd forint volt - tette hozzá.

A debreceni elkerülő nyomvonalán 11,9 kilométer hosszan 2x1 forgalmi sáv, 2 híd, valamint 2 szintbeli csomópont létesült. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a beruházás megvalósítása során kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre. A szakaszon csaknem 2 kilométer hosszan zajvédő fal, több mint 13,5 kilométer hosszan vadvédő kerítés, mintegy 7 kilométeren madárvédő fal és egy vadátjáró épült, valamint 1400 fa és több mint 60 ezer cserje telepítése történt meg - ismertette Kovács Ákos.

Kósa abban bízik, hogy a városi belső forgalom egy része is átterelődik az új útszakaszra

Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere kiemelte: régen várták ezt az útszakaszt, ami jelentősen könnyít a város közlekedésén. Felméréseik szerint a várost érintő forgalom 80 százaléka debreceni célú, s csak 20 százalék az átmenő forgalom. Ennek mintegy felét veszi át az új elkerülő út - mondta a polgármester. Reményét fejezte ki ugyanakkor, hogy a városi belső forgalom egy része is átterelődik az új útszakaszra. Az elkerülőt csütörtökön a kora délutáni óráktól használhatják a járművek.

A debreceni utakat tavasszal több százmillió forintból újítják fel

A téli kátyúzást követően tavasszal 200-300 millió forintból állítják helyre az időjárás miatt rossz állapotba került debreceni utakat - közölte Kósa Lajos. Tájékoztatása szerint az önkormányzat télen csak hideg aszfaltozásos technológiával, a kátyúk betömésével tudja átmenetileg elhárítani a balesetveszélyt, az utak végleges felújítása tavasszal kezdődhet meg. Télen ezekre a munkákra 80 millió forintot költenek, tavasszal pedig minimum 200 milliót fordítanak a végleges helyreállításra. Ha az időjárás nagyon szélsőséges lesz, akkor ez az összeg 300 millió forint is lehet, erre az önkormányzatnak megvan a fedezete - tette hozzá a politikus.

Kósa Lajos elmondta azt is, hogy naponta 4-5 kártérítési bejelentést kapnak az autósoktól a rossz utakon megrongálódott járművek miatt, kártérítésre pedig évente néhány millió forintot fizetnek ki.