fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Budai: Ez az üzlet a keleti nyitás fontos állomása
2013. január 31., 16:02
Szaúd-Arábiába exportál ásványvizet a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön Budapesten írta alá Tóth Tamás, a cég export-import igazgatója szaudi partnerével, Hyatt Ettaghy-val, Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának jelenlétében. Budai Gyula az aláírást megelőzően úgy fogalmazott, a magyar fehér sajt után a Szentkirályi ásványvíz lesz az a termék, amely a legnagyobb mértékben jelenhet meg a szaúdi piacon.

Budai Gyula az eseményt a kormány által meghirdetett „keleti nyitás” politika fontos állomásának nevezte, amelynek legfontosabb üzenete, hogy a magyar termékeket az uniós piacokon túl azokban az országokban is elhelyezzék, amelyek „korábban jó partnerei voltak Magyarországnak”.

Az államtitkár felidézte, a kormány 2011-ben fűzte szorosabbra kapcsolatait Szaúd-Arábiával, és létrehozta az Arab-Magyar Gazdasági Fórumot; 2011 októberében pedig Orbán Viktor miniszterelnök vezetésével magyar üzletemberek delegációja járt Rijádban, amelynek Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője is tagja volt. Az üzletfelek itt találtak egymásra, s az ezt követő  tárgyalások és egyeztetések eredményeképpen született meg a mai megállapodás, amelynek értelmében a Szentkirályi tíz konténer szénsavmentes ásványvizet exportál az arab országba – fejtette ki a kormánypárti politikus.

Sikeresnek mondható az arab-magyar üzletember találkozó, hiszen az első üzlet megköttetett, amelyet újabbak követhetnek majd a jövőben azok között, akiket az értekezleten összehoztunk – mondta Budai Gyula, aki úgy fogalmazott, a magyar fehér sajt után a Szentkirályi ásványvíz lesz az a termék, amely a legnagyobb mértékben jelenhet meg a szaúdi piacon. Hangsúlyozta, a kormánynak kiemelten fontos, hogy a magyar cégek külföldön is sikeresek legyenek; ezt bizonyítja a ma kötött megállapodás is.

Tóth Tamás elmondta, a kivitel márciusban kezdődhet, miután elkészültek a szállításhoz szükséges dokumentumok. Kitért rá, cégük eddig is jelen volt több arab ország piacán, Kuvaitban, Bahreinben, illetve az Egyesült Arab Emirátusokban jelentős mennyiséget sikerült értékesíteniük a Szentkirályi termékcsaládból. Mint mondta, a közelmúltban kezdtek exportálni a Szent Márton-szigetre és Panamába, Szaúd-Arábia pedig immár a 45. ország lesz, ahová eljut az ásványvíz.

Arról is informált, a Szentkirályi az első szállítmánnyal 133 ezer liter ásványvizet szállít Szaúd-Arábiába, s a tervek szerint 2013-ban egymillió liter természetes ásványvizet juttat a közel-keleti régióba. Hozzátette, az arab országok lakóinak jelentős része a tengervízből kinyert, tisztított, sótalanított vizet fogyaszt, ez az arány Szaúd-Arábiában 70 százalék, ám egyre nagyobb teret hódítanak az Európából érkező prémium kategóriás ásványvizek.

Hyatt Ettaghy kiemelte, Magyarország tele van természeti kincsekkel, olyanokkal, amelyekkel az arab világ nem rendelkezik. Mint mondta, számos országban tettek látogatást és több céget is felkerestek és a tapasztalatok alapján döntöttek úgy: a Szentkirályi ásványvíz felel meg leginkább az elvárásaiknak.

Ez egy kiváló lehetőség arra, hogy a magyar természeti kincsekből Szaúd-Arábia is részesüljön – vélte az üzletember.

(fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: Budai: Kaposvár példát mutat a húsüzemébe való befektetéssel