ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Gyorsabbá válnak egyes útügyi és okmányirodai eljárások

A Fővárosi Kormányhivatal V. Kerületi Hivatala lesz első fokon az eljáró hatóság az útügyi engedélyezési eljárásokban, kivéve összeférhetetlenség esetén. Ilyenkor a Fővárosi Kormányhivatal megkeresésére bármely másik kormányhivatal kijelölheti valamelyik járási hivatalát az adott eljárás lefolytatására. Ezen módosítást és több más, a működtetést racionalizáló, technikai jellegű módosítást tartalmaz a Kormány által elfogadott rendelet a járási hivatalok működésének tapasztalatai alapján, amely hétfőn jelent meg a Magyar Közlönyben.
Létrehozva: 2013. február 26., 09:19 | Utoljára frissítve: 2013. február 26., 09:51
nyomtat küld

A Kormány az útügyi engedélyezési eljárásokban a Budapest Főváros Kormányhivatal V. Kerületi Hivatalát jelölte ki eljáró hatóságként, azaz minden, a fővárosi kerületi önkormányzatok tulajdonában lévő közút, azok műtárgyai építésének, forgalomba helyezésének, fennmaradásának és megszüntetésének engedélyezéséről a lipótvárosi kerületi hivatal dönt majd. A járási, a fővárosban kerületi hivatalok a települési és kerületi jegyzőktől átvett államigazgatási ügyeket intézik idén januártól.

Az utakkal kapcsolatos hatósági ügyeket azonban korábban sem a kerületek, hanem a Fővárosi Önkormányzat intézte, ezért is döntött úgy a kormány, hogy az ügyfelek érdekeit az szolgálja, ha továbbra is koncentráltan, nem kerületekre bontva történik meg a feladatellátás. Azzal, hogy a szaktudás egy helyen elérhető, sokkal gyorsabb lesz az útügyi eljárások engedélyezése.

Elősegítve a helyi védelmi bizottságok gyors és hatékony munkavégzését, a helyi védelmi bizottságok titkári feladatait a járási hivatalvezető-helyettes látja el a jövőben, aki a helyi védelmi bizottságot vezető járási hivatalvezető közvetlen alárendeltségében dolgozik. Munkáját a megyei védelmi igazgatási és katasztrófavédelmi igazgatási szervek megfelelő felkészítéssel és folyamatos továbbképzéssel segítik. A kormányrendelet kitér arra is, hogy egy járásban több településen is található okmányiroda, akkor a járási hivatal vezetője által meghatározott, az ügyfél lakóhelyéhez legközelebb eső okmányiroda jár el hivatalból.

A járási rendszer idén januárban 30 év után éledt újra, annak az átfogó közigazgatási reformnak az eredményeként, amelyet a Kormány megalakulása után indított útjára. A járási (fővárosi kerületi) hivatalok mindenhol problémamentesen kezdték meg működésüket a megyei és fővárosi kormányhivatalok részeként, s azóta is fennakadások nélkül, minden magyar állampolgár számára elérhető közelségben minőségi szolgáltatást nyújtva végzik feladataikat.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések