A Kormány az útügyi engedélyezési eljárásokban a Budapest Főváros Kormányhivatal V. Kerületi Hivatalát jelölte ki eljáró hatóságként, azaz minden, a fővárosi kerületi önkormányzatok tulajdonában lévő közút, azok műtárgyai építésének, forgalomba helyezésének, fennmaradásának és megszüntetésének engedélyezéséről a lipótvárosi kerületi hivatal dönt majd. A járási, a fővárosban kerületi hivatalok a települési és kerületi jegyzőktől átvett államigazgatási ügyeket intézik idén januártól.
Az utakkal kapcsolatos hatósági ügyeket azonban korábban sem a kerületek, hanem a Fővárosi Önkormányzat intézte, ezért is döntött úgy a kormány, hogy az ügyfelek érdekeit az szolgálja, ha továbbra is koncentráltan, nem kerületekre bontva történik meg a feladatellátás. Azzal, hogy a szaktudás egy helyen elérhető, sokkal gyorsabb lesz az útügyi eljárások engedélyezése.
Elősegítve a helyi védelmi bizottságok gyors és hatékony munkavégzését, a helyi védelmi bizottságok titkári feladatait a járási hivatalvezető-helyettes látja el a jövőben, aki a helyi védelmi bizottságot vezető járási hivatalvezető közvetlen alárendeltségében dolgozik. Munkáját a megyei védelmi igazgatási és katasztrófavédelmi igazgatási szervek megfelelő felkészítéssel és folyamatos továbbképzéssel segítik. A kormányrendelet kitér arra is, hogy egy járásban több településen is található okmányiroda, akkor a járási hivatal vezetője által meghatározott, az ügyfél lakóhelyéhez legközelebb eső okmányiroda jár el hivatalból.
A járási rendszer idén januárban 30 év után éledt újra, annak az átfogó közigazgatási reformnak az eredményeként, amelyet a Kormány megalakulása után indított útjára. A járási (fővárosi kerületi) hivatalok mindenhol problémamentesen kezdték meg működésüket a megyei és fővárosi kormányhivatalok részeként, s azóta is fennakadások nélkül, minden magyar állampolgár számára elérhető közelségben minőségi szolgáltatást nyújtva végzik feladataikat.