FIDESZ.HU > Hírek |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Aláírták az egyetértési nyilatkozatot egy újabb uniós vasúti árufuvarozási folyosóról
|
|
Az uniós országok közlekedési tárcavezetőinek hétfői brüsszeli tanácskozásán Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára egyetértési nyilatkozatot írt alá arról, hogy az úgynevezett hatos számú európai vasúti árufuvarozási folyosóban érintett öt tagállam - Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Szlovénia és Magyarország - szakminisztériumai között hivatalos együttműködést kezdenek. |
|
Létrehozva: 2013. március 11., 18:21 | Utoljára frissítve: 2013. március 11., 18:41 |
Az Almería-Madrid–Barcelona–Lyon–Torino–Trieszt–Ljubljana–Budapest–Záhony útvonalon haladó folyosó ez év végén, előreláthatólag novemberben léphet működésbe. Ez egyebek közt azt jelenti, hogy a határokon átnyúló speciális menetvonalak nem vonhatóak vissza két hónapon belül, a folyosón közlekedő tehervonatok forgalmi akadály esetén a személyvonatokkal azonos prioritást kapnak, és egyetlen kapacitáselosztó központtól lehet igényelni ilyen speciális menetvonalakat.
A tanácskozáson szó volt arról a vasúti jogszabálycsomagról, amely - a vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságával foglalkozó uniós irányelv tervezett módosítása révén - elvonna egyes eljárási hatásköröket a nemzeti vasútbiztonsági hatóságoktól, a vasúti járművekkel, jelző- és biztosító-berendezésekkel kapcsolatban. Az Európai Bizottság elképzelése szerint az engedélyezési és tanúsítási feladatokat elsősorban az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) venné át. A vitában azonban kiderült - tájékoztatta magyar újságírókat Schváb Zoltán -, hogy számos tagállam, köztük Magyarország is korainak és indokolatlannak tartja az ERA hatósági jogkörének jelentős bővítését.
A szakminiszterek munkaebéden tekintették át a közúti közlekedés biztonságával összefüggő legjobb nemzeti gyakorlatokat. Schváb Zoltán a hazai szakpolitikai eredményeket bemutató hozzászólásában emlékeztetett arra, hogy az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács tavaly Magyarországnak ítélte oda úgynevezett PIN-díjat a halálos közúti balesetek számának csökkentésében elért eredményei elismeréseként.
A közúti közlekedésbiztonság számára - mondta a helyettes államtitkár magyar újságíróknak - új, egyre súlyosabb kihívást jelent a kábítószer hatása alatt történő járművezetés, amelynek a kiszűrésére még nem állnak rendelkezésre olyan jól kidolgozott eljárásmódok, mint amilyenek az ittas vezetés elleni küzdelmet segítik.