Az államtitkár azt követően nyilatkozott, hogy egyeztetést tartott hazai autóbuszgyártókkal az iparág fejlesztési, együttműködési lehetőségeiről. Jelezte: pár hét múlva megjelennek azok a közbeszerzési pályázatok, amelyek eredményeként a magyarországi Volánok is megújíthatják autóbuszparkjukat.
Elmondta: a magyar autóbuszgyártás a belföldre szükséges 500-600-700 darabos igény mellett ennek a dupláját is képes gyártani, így a jövőben lehetőség lesz arra, hogy a magyar külkereskedők a Magyarországon gyártott buszokkal is megjelenjenek a külpiacokon - fűzte hozzá.
Az államtitkár elmondta: a csütörtöki megbeszélésen mind az autóbuszgyártásban érdekelt cégek, mind a megrendelők részt vettek, és képviseltette magát a fejlesztési tárcán kívül a finanszírozást segítő Magyar Fejlesztési Bank, és a Volán-társaságok tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is. Emellett olyan beszállítók képviselői is jelen voltak, amelyek futóműveket, sebességváltó-műveket, elektronikát, illetve karosszéria-elemeket gyártanak a buszokhoz.
Fónagy János emlékeztetett: beszállítói programot indít hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvóval közös buszgyártásához a Rába, amely az követően, hogy visszakerült magyar többségi tulajdonba, belépett a magyar gazdaság meghatározó szereplői közé.
Az államtitkár kérdésre elmondta: a fővárosban futó buszok átlagéletkora 20 év, a Volán-cégeknél lévő autóbuszok átlagosan 16 évesek.
Fónagy János egy másik kérdésre elmondta: az állami tulajdonú közlekedési vállalatok autóbusz-közbeszerzését a 2013-as költségvetés kerete határozza meg, ennek alapján az állami cégeknél 300-400 busz beszerzésére nyílik lehetőség.
Cikk: | Fontos a buszpark megújítása |
Cikk: | Megújul a tömegközlekedés Kaposváron |
Cikk: | Átadták az új körmendi autóbusz-állomást |