ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Az M43-as autópálya 2014 szeptemberére az országhatárig érhet

A tervek szerint 2014 szeptemberére megépül az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakasza – jelentette be Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár csütörtökön Makón.
Létrehozva: 2013. április 11., 12:02 | Utoljára frissítve: 2013. április 11., 13:56
nyomtat küld

Magyarország kormánya különleges figyelmet fordít az Alföld jövőjére – hangsúlyozta a fideszes politikus a beruházás ünnepélyes alapkőletételekor. Az államtitkár kiemelte: az új sztrádaszakasz javítja a térség közlekedésbiztonságát, és hozzájárul az itt lakók életminőségének javításához. A kormány célja, hogy Magyarország Közép-Európa egykori szocialista országai közül infrastruktúráját tekintve a legerősebbé váljon. Ezért fordított a kormány az előző és a most záruló uniós ciklusban is kimagasló összegeket az infrastrukturális beruházásokra, és ennek meg is van a látható és érzékelhető eredménye – mondta Lázár János.

MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Az energiaárak és az infrastruktúra fogja eldönteni, hogy Magyarország hogyan fejlődik, és milyen lesz a gazdasági növekedés – hangsúlyozta az államtitkár, aki ezért elengedhetetlennek tartja, hogy a következő uniós ciklusban a közlekedési infrastruktúra javítására legalább 1000 milliárd forintot fordítson az ország a rendelkezésre álló 7000 milliárdból.
   
Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF Zrt.) vezérigazgató-helyettese elmondta, az M43-as autópálya új kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és két vasúti felüljáró épül. Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél. A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., amely a közbeszerzési eljáráson 46,490 milliárd forintos árral a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot nyújtotta be – ismertette a szakember.
   
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az MTI kérdésére elmondta, az M43-as autópályához román sztrádaszakasz várhatóan nem készül el a tervezett 2014-es határidőre. A határátkelő kialakításának mikéntjéről jelenleg is egyeztetések folynak a Belügyminisztériummal, mivel Románia jelenleg még nem tagja a schengeni övezetnek.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések