"Nem építünk völgyhidat oda, ahol nincsen völgy, nem építünk alagutat oda, ahol nincsen hegy" - mondta. Hangsúlyozta: a kormány nem pazarol és nem presztízsberuházásokra költ, oda irányítja a forrásokat, ahol azok felhasználására a legnagyobb szükség van. Hozzátette: a kormányzat által gyakorolt költségvetési fegyelemnek köszönhetően sikerült tartósan, most már több éven keresztül három százalék alá szorítani a GDP arányos költségvetési hiányt.
A kormány törekvései országosan és a Nyugat-Dunántúlon, Vas megyében is két fő célt szolgálnak, a gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést - emelte ki. Szavai szerint ezt hivatott szolgálni a kormányzati szinten is kiemelt fejlesztésként támogatott Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ, amelynek révén Szombathely, Zalaegerszeg és Szentgotthárd közös iparfejlesztési programot valósít meg.
Az a cél, hogy a már kitűnően működő győri és kecskeméti mellett egy újabb erős, gépipari, járműipari és elektronikai ipari centrummal bővüljön az ország gazdasága - tette hozzá. Hende Csaba szerint elengedhetetlen a gazdaság fejlesztéséhez, de az emberek mindennapi életfeltételeinek javítása érdekében is, az állam megfelelő infrastrukturális, közlekedési és szállítási feltételeket biztosítson.
A régió fejlődése számára nélkülözhetetlennek nevezte a 86-os főút fejlesztését, a Szombathely-Csorna-Győr közötti útszakasz négysávossá tételét. A fejlesztési programok szerint 86-os számú főút Szombathely és Rédics közötti szakaszát településeket elkerülő főútként, a Szombathelyen az M1-es autópályával összekötő szakaszát pedig autóútként alakítják ki, ütemezett megvalósítással - tette hozzá.
Szavai szerint a kormány tartja az ígéretét, amely szerint 2015 végéig négysávos úton lehet majd autózni Szombathely és Győr között. A honvédelmi miniszter előadásában részletesen szólt arról is, hogy Pápán a civil forgalom előtt is megnyitják majd a NATO nehézszállító ezred bázisának kapuit, amelyet kettős felhasználású repülőtérré fejlesztenek.
Leszögezte azonban: a kormányzat soha nem tervezte és nem is tervezi, hogy bárhol az országban teherforgalmú repülőteret építtet, erre ugyanis jelenleg nincs szükség. Hozzátette: Vas megyei országgyűlési képviselőként kezdettől fogva támogatta, hogy kínai befektetők cargo repülőteret építsenek Vátnál, de sem a befektetők, sem a képviselőik nem jelentkeztek, így az ötlet konkrétumok nélkül csak egy elképzelés maradt.