A közigazgatás minősége fontos versenyképességi tényező is, nemzetstratégiai jelentősége van - tette hozzá a miniszter, aki a reform és a járási rendszer eddigi tapasztalatairól tájékozódott a tolnai megyeszékhelyen. A miniszter az eddigi visszajelzésekről azt mondta: kedvező fogadtatásra talált, hogy a megyeszékhelyeken működő és egyes kiemelt okmányirodákban reggel nyolctól este nyolc óráig tart az ügyfélfogadás.
Legalább ennyire fontos, hogy a polgárok mellett a vállalkozók, befektetők is kedvezően értékelik a reform eddigi eredményeit - tette hozzá. A tárca vezetője utalt a Német-Magyar Kereskedelmi Kamara felmérésére, amely szerint a német befektetők visszajelzése alapján "a magyar közigazgatás átláthatóbb, tisztább, egyszerűbb és stabilabb lett".
Kérdésre válaszolva elmondta: idén az a cél, hogy az okmányirodai hálózat és kormányablak-hálózat "összenőjön", és csaknem háromszáz ügyintézési pont legyen az országban. A technológiai korszerűsítésekkel párhuzamosan akadálymentesítési program is megvalósul, amelyre okmányirodák és kormányablakok jelentkezhetnek; a cél az, hogy jövő év elejére minden ügyintézési pont mindenki számára megközelíthető legyen - jegyezte meg. Mint mondta, a jövő év elején várhatóan a MÁV-val együttműködve egyes vasútállomásokon is létrehoznak kormányablakokat vagy ügyintézési pontokat.
Az MTI kérdésére elmondta: idén 15 milliárd forint európai uniós, és 3-4 milliárd forint hazai forrást fordítanak a közigazgatási reformmal összefüggő fejlesztésekre, és szintén uniós forrásból összesen mintegy tízmilliárd forint áll rendelkezésre képzési programokra, informatikai fejlesztésekre.
Cikk: | "A közigazgatási ösztöndíjprogram a fiataloknak ad lehetőséget" |
Cikk: | Navracsics: Lefektettük a közigazgatás átalakításának alapjait |