ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Magyarország és Budapest csak együtt lehet erős és sikeres

Budapest 150 új Mercedes busszal gyarapodik, az első ötvenet a Hősök terén mutatták be kedden. Ünnepi beszédében Orbán Viktor hangsúlyozta, Magyarország már jobban teljesít, mint korábban, ideje, hogy Budapest is megmutassa: többre képes annál, mint amit korábban mutatott. Képgaléria megtekinthető itt.
Létrehozva: 2013. április 30., 11:32 | Utoljára frissítve: 2013. április 30., 15:32
nyomtat küld

Beszédében Orbán Viktor felhívta a figyelmet, nyolc évet kellett várnia a budapestieknek arra, hogy a főváros közlekedését új buszokkal frissítsék fel. A Mercedes, illetve a Daimler, - mely a kormány stratégiai partnere – kiváló buszokat gyárt, a fővárosba érkező változat 2013-ban a szakmai zsűri döntése alapján az év busza volt – tette hozzá. A budapestiek megérdemlik, hogy a világ legmodernebb busztechnológiáját ismerhessék meg saját útjaikon – jegyezte meg. A budapestiek 55 százaléka használ közösségi közlekedést, közülük 40 százalék busszal utazik – hívta fel a figyelmet a miniszterelnök az új buszok beszerzésének a fontosságára.

Átadták az új buszokat a Hősök terén

Orbán Viktor aláhúzta, Budapesten ma más szelek fújnak, mint korábban; a tompultság után a város kezdi visszanyerni életerejét, életkedvét. Ennek egyik oka, hogy ma a főváros ügyeinek végre van gazdája. Néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, nemzeti olimpiai központról, és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról – tette hozzá. A kormányfő hangsúlyozta, húsz év után először állnak úgy a csillagok, hogy Budapest és az ország vezetése akar, és képes is együttműködni. Emlékeztetett, korábban két évtizeden át a főváros folyamatosan vitában állt a mindenkori kormányokkal, Budapest folyamatosan dackorszakba merevedett, és ez teljesen független volt attól, hogy ki volt kormányon. Ezért kivételes, kegyelmi politikai pillanat, hogy végre ugyanabba az irányba húznak a lovak – fogalmazott a miniszterelnök.

A kormányfő emlékeztetett, két hónapja írták alá a Budapest 21 elnevezésű megállapodást, mely arról szól, hogy a kormány és a főváros vezetése összehangolja ország és városvezetési politikáját, a város és az ország működtetését, és fejlesztéseit. Ezzel helyreáll a természetes állapot – jegyezte meg. Orbán Viktor arról is beszélt, hogy megállapodásban rögzítették azt is, hogy a kormány részt vállal - az adósság átvállalásán túl – a főváros nagy fejlesztéseiben.

A kormány azt a nézetet vallja: Budapest akkor lesz újra büszke főváros, ha nagy dolgokra vállalkozik. Magyarország és Budapest csak együtt lehet erős és sikeres. Magyarország már jobban teljesít, mint korábban, ideje, hogy Budapest is megmutassa: többre képes annál, mint amit korábban mutatott – húzta alá Orbán Viktor. A kormányfő szerint ehhez szükséges az a heroikus munka, amit Tarlós István és munkatársai végeznek, az a küzdelem, melyet a főpolgármester a nagyon nehéz örökséggel folytat. A város napi működtetésének a biztosítása is rendkívüli erőfeszítéseket igényel – fűzte hozzá.

Orbán Viktor aláhúzta, a kormány már nemcsak a napi működtetés biztosítását tekinti érdemnek, ennél többet vár el. Azt várjuk, hogy az előrelépés feltételeit is megteremtse a városvezetés. Ez az 50 busz itt azt mutatja, hogy Tarlós István főpolgármester úr sikerrel jár. Már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni a főpolgármester, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is – fogalmazott a kormányfő.

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország. A magyar nemzetgazdasági teljesítmény 40 százaléka Budapesten jön létre. Budapest nemcsak a budapestieké, hanem minden magyar emberé. Nemcsak az ország, hanem az egész nemzet központja, amelyre minden magyar – éljen a határon innen vagy túl – saját fővárosaként tekint. Büszkék akarunk lenni a fővárosunkra; ma egy fontos lépést tettünk ebbe az irányba – zárta beszédét Orbán Viktor.

Kulcsfontosságú a közösségi közlekedés színvonalának javítása

Tarlós István főpolgármester beszédében kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását, és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. Szavai szerint a fővárosiak 55 százaléka használja rendszeresen a közösségi közlekedést, s 40 százalék buszokkal jár.

Ismertette: Budapesten a buszok egy év alatt 36 millió kilométert futnak. Mint mondta, 2010 előtt az előző városvezetés "elképesztő mértékben" hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt. Az 1500 járműből álló buszparkban 785 húsz évnél idősebb volt.
   
A főpolgármester jelezte: az önkormányzati választások után egyből nekiláttak a közösségi közlekedés megújításának, létrehozták a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), és azonnali program indult a járműpark megújítására, amelynek része volt, hogy a legöregebb buszok helyett 100 használt, de jó állapotú, alacsonypadlós buszt állítottak forgalomba.

A VT-Transmannal kötött nyolcéves szolgáltatói szerződésről azt mondta: a 150 buszt a szolgáltató szerzi be, így a járművek az ő tulajdonában lesznek. Megjegyezte: noha voltak viták a tendereztetésnél, most a kormány segítségével sikerült elmozdulni az idős buszok miatti szinte kilátástalan helyzetből.

Új fejezet a tömegközlekedésben

Till Oberwörder, az EvoBus Gmbh értékesítési és vevőszolgálati igazgatója a Mercedes cég történetére visszatekintve arról beszélt: a Budapestre érkező buszok új fejezetet jelentenek a tömegközlekedésben. Mint mondta, a Citaro a magas műszaki felszereltség, az innováció és a megbízhatóság kombinációja.

Az ünnepségen Till Oberwörder jelképesen egy kormányt adott át Orbán Viktornak, Tarlós István egy buszmakettet kapott, Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának pedig egy hatalmas kulcsot nyújtott át.

A buszok három ütemben állnak forgalomba a fővárosban, májusban az 5-ös, a 9-es, a 25-ös, a 30A, a 104-es és 104A, a 105-ös, a 134-es, a 196-os és 196A, a 204-es, a 220-es, a 224-es, a 230-as és 234-es vonalon. Júniusban és júliusban további vonalakon is találkozni lehet majd a világoskék Mercedesekkel, egyebek mellett a 8-as, az átszervezett 7-es és 7E, a 112-es és a 178-as vonalon is.
  
A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van.
  
A 12 méter hosszú szóló buszok 66, a 18 méteres csuklósok 102 ember szállítására alkalmasak, az ajtók nyitásánál a busz jobb oldala kis mértékben lesüllyed a könnyebb beszállás érdekében, az ajtókban becsípődésgátló rendszer működik. A buszon több lehajtható ülés is van, amelyeket a csúcsidőben felhajtva tovább növelhető a kapacitás.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések