Magyarország és Budapest csak együtt lehet erős és sikeres
|
Budapest 150 új Mercedes busszal gyarapodik, az első ötvenet a Hősök terén mutatták be kedden. Ünnepi beszédében Orbán Viktor hangsúlyozta, Magyarország már jobban teljesít, mint korábban, ideje, hogy Budapest is megmutassa: többre képes annál, mint amit korábban mutatott. Képgaléria megtekinthető itt. |
Létrehozva: 2013. április 30., 11:32 | Utoljára frissítve: 2013. április 30., 15:32 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
Beszédében Orbán Viktor felhívta a figyelmet, nyolc évet kellett várnia a budapestieknek arra, hogy a főváros közlekedését új buszokkal frissítsék fel. A Mercedes, illetve a Daimler, - mely a kormány stratégiai partnere – kiváló buszokat gyárt, a fővárosba érkező változat 2013-ban a szakmai zsűri döntése alapján az év busza volt – tette hozzá. A budapestiek megérdemlik, hogy a világ legmodernebb busztechnológiáját ismerhessék meg saját útjaikon – jegyezte meg. A budapestiek 55 százaléka használ közösségi közlekedést, közülük 40 százalék busszal utazik – hívta fel a figyelmet a miniszterelnök az új buszok beszerzésének a fontosságára.
|
Átadták az új buszokat a Hősök terén
|
|
Orbán Viktor aláhúzta, Budapesten ma más szelek fújnak, mint korábban; a tompultság után a város kezdi visszanyerni életerejét, életkedvét. Ennek egyik oka, hogy ma a főváros ügyeinek végre van gazdája. Néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, nemzeti olimpiai központról, és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról – tette hozzá. A kormányfő hangsúlyozta, húsz év után először állnak úgy a csillagok, hogy Budapest és az ország vezetése akar, és képes is együttműködni. Emlékeztetett, korábban két évtizeden át a főváros folyamatosan vitában állt a mindenkori kormányokkal, Budapest folyamatosan dackorszakba merevedett, és ez teljesen független volt attól, hogy ki volt kormányon. Ezért kivételes, kegyelmi politikai pillanat, hogy végre ugyanabba az irányba húznak a lovak – fogalmazott a miniszterelnök.
A kormányfő emlékeztetett, két hónapja írták alá a Budapest 21 elnevezésű megállapodást, mely arról szól, hogy a kormány és a főváros vezetése összehangolja ország és városvezetési politikáját, a város és az ország működtetését, és fejlesztéseit. Ezzel helyreáll a természetes állapot – jegyezte meg. Orbán Viktor arról is beszélt, hogy megállapodásban rögzítették azt is, hogy a kormány részt vállal - az adósság átvállalásán túl – a főváros nagy fejlesztéseiben.
A kormány azt a nézetet vallja: Budapest akkor lesz újra büszke főváros, ha nagy dolgokra vállalkozik. Magyarország és Budapest csak együtt lehet erős és sikeres. Magyarország már jobban teljesít, mint korábban, ideje, hogy Budapest is megmutassa: többre képes annál, mint amit korábban mutatott – húzta alá Orbán Viktor. A kormányfő szerint ehhez szükséges az a heroikus munka, amit Tarlós István és munkatársai végeznek, az a küzdelem, melyet a főpolgármester a nagyon nehéz örökséggel folytat. A város napi működtetésének a biztosítása is rendkívüli erőfeszítéseket igényel – fűzte hozzá.
Orbán Viktor aláhúzta, a kormány már nemcsak a napi működtetés biztosítását tekinti érdemnek, ennél többet vár el. Azt várjuk, hogy az előrelépés feltételeit is megteremtse a városvezetés. Ez az 50 busz itt azt mutatja, hogy Tarlós István főpolgármester úr sikerrel jár. Már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni a főpolgármester, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is – fogalmazott a kormányfő.
Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország. A magyar nemzetgazdasági teljesítmény 40 százaléka Budapesten jön létre. Budapest nemcsak a budapestieké, hanem minden magyar emberé. Nemcsak az ország, hanem az egész nemzet központja, amelyre minden magyar – éljen a határon innen vagy túl – saját fővárosaként tekint. Büszkék akarunk lenni a fővárosunkra; ma egy fontos lépést tettünk ebbe az irányba – zárta beszédét Orbán Viktor.
Kulcsfontosságú a közösségi közlekedés színvonalának javítása
Tarlós István főpolgármester beszédében kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását, és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. Szavai szerint a fővárosiak 55 százaléka használja rendszeresen a közösségi közlekedést, s 40 százalék buszokkal jár.
Ismertette: Budapesten a buszok egy év alatt 36 millió kilométert futnak. Mint mondta, 2010 előtt az előző városvezetés "elképesztő mértékben" hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt. Az 1500 járműből álló buszparkban 785 húsz évnél idősebb volt.
A főpolgármester jelezte: az önkormányzati választások után egyből nekiláttak a közösségi közlekedés megújításának, létrehozták a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), és azonnali program indult a járműpark megújítására, amelynek része volt, hogy a legöregebb buszok helyett 100 használt, de jó állapotú, alacsonypadlós buszt állítottak forgalomba.
A VT-Transmannal kötött nyolcéves szolgáltatói szerződésről azt mondta: a 150 buszt a szolgáltató szerzi be, így a járművek az ő tulajdonában lesznek. Megjegyezte: noha voltak viták a tendereztetésnél, most a kormány segítségével sikerült elmozdulni az idős buszok miatti szinte kilátástalan helyzetből.
Új fejezet a tömegközlekedésben
Till Oberwörder, az EvoBus Gmbh értékesítési és vevőszolgálati igazgatója a Mercedes cég történetére visszatekintve arról beszélt: a Budapestre érkező buszok új fejezetet jelentenek a tömegközlekedésben. Mint mondta, a Citaro a magas műszaki felszereltség, az innováció és a megbízhatóság kombinációja.
Az ünnepségen Till Oberwörder jelképesen egy kormányt adott át Orbán Viktornak, Tarlós István egy buszmakettet kapott, Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának pedig egy hatalmas kulcsot nyújtott át.
A buszok három ütemben állnak forgalomba a fővárosban, májusban az 5-ös, a 9-es, a 25-ös, a 30A, a 104-es és 104A, a 105-ös, a 134-es, a 196-os és 196A, a 204-es, a 220-es, a 224-es, a 230-as és 234-es vonalon. Júniusban és júliusban további vonalakon is találkozni lehet majd a világoskék Mercedesekkel, egyebek mellett a 8-as, az átszervezett 7-es és 7E, a 112-es és a 178-as vonalon is.
A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van.
A 12 méter hosszú szóló buszok 66, a 18 méteres csuklósok 102 ember szállítására alkalmasak, az ajtók nyitásánál a busz jobb oldala kis mértékben lesüllyed a könnyebb beszállás érdekében, az ajtókban becsípődésgátló rendszer működik. A buszon több lehajtható ülés is van, amelyeket a csúcsidőben felhajtva tovább növelhető a kapacitás.
(fidesz.hu)