Tarlós István az M1 reggeli műsorában beszélt arról is: „megmosolyogta” a szocialisták bejelentését, amely szerint a hétfőn nyilvánosságra hozott nagyberuházások tulajdonképpen MSZP-projektek, amelyeket a Fidesz annak idején leállított. A főpolgármester szerint lett volna bőven idejük a szocialistáknak a tervek megvalósítására, például felújítani a 3-as metrót vagy megépíteni a dunai átkelőt.
A főváros most megkezdte ezeknek a projekteknek az előkészítését, amelyek megvalósítása a kormánnyal szoros együttműködésben zajlik majd – hangsúlyozta Tarlós István a Ma reggelben. Hozzátette: a beruházások a 2014 és 2020 közötti uniós pályázati forrásokat használ majd fel. A városvezető külön is kiemelte, hogy ennyi év után tisztázódott az utak kezelési joga, készül a program a kötött pályás fejlesztésekre és felújításokra, amelyeket főként saját forrásból kell majd megoldani. A nagyberuházások között van a BKV járműcseréin kívül az Állat- és Növénykert fejlesztése, valamint a gyógyfürdők energetikai felújítása is – sorolta fel.
Kérdésre válaszolva elmondta azt is, egyeztettek az október 31-én átadni tervezett CET kivitelezőjével, aki ingyen végzi majd el a garanciális munkákat az épületen, így nem lesz új közbeszerzés a hibapótlásokra. A legnagyobb probléma egyébként még mindig a bank, a főváros és egy offshore cég közti szerződés, mely szerint a vállalkozás hitelét a főváros vállalja át annak csődje vagy a beruházásból való kiszállása esetén - jegyezte meg. A Rácz fürdő kapcsán Tarlós kijelentette: sikerült megakadályozni, hogy „kicsússzon” a város kezéből a fürdő, amely jelenleg inkább csak műszakilag van kész állapotban, de még az idén megnyílik a nagyközönség előtt is.
A metróberuházásról Tarlós István csak annyit mondott, a jövő hónapban lesz egy részletes beszámoló az elért eredményekről, azt azonban a műsorban elárulta, hogy megegyezés született a négyes szakasz kapcsán a Siemensszel, amelyet már a kormány is jóváhagyott, az Alstommal a kettes szakasz kapcsán és a kivitelező Swietelskyvel is. Negyvenmillió eurót spórolt meg a főváros az eredeti szerződéshez képest a Siemensszel kötött megállapodás értelmében, további hétmillió eurót pedig a Swietelskyvel létrejött megállapodás értelmében – mondta a főpolgármester, és kijelentette azt is: 2014. március 31-i határidővel elkövetkezik a próbaüzem, tehát de facto járni fog a 4-es metró az egyes szakaszon.
Háttér: Huszonhét, 50 millió euró feletti értékű nagyberuházás előkészítésén dolgozik a fővárosi önkormányzat, ezekhez a 2014 és 2020 közötti uniós finanszírozási ciklusban pályáznának forrásokra. A korábbi örökölt projektekkel összefüggő "kármentés" mellett több beruházás már folyik, és megkezdték a továbbiak jogi, műszaki és pénzügyi előkészítését. A nagyprojektek között van a 3-as metró és a kisföldalatti rekonstrukciója, villamos- és trolibuszbeszerzések és -felújítások, a hiányzó csatornarendszer kiépítése, a Lánchíd és a Váralagút felújítása, valamint közmű-rekonstrukciók.
Cikk: | Huszonhét nagyprojekt előkészítésén dolgozik a főváros |