A politikus indokoltnak tartja azon kezdeményezések támogatását és jogalkotási folyamatokban való megjelenítését, amelyek a kerékpáros közlekedés mind szélesebb körű elterjedését és használatát segítik elő.
A javaslat kiterjesztené a közösségi kerékpáros rendszer eszközeire az elektronikus megfigyelésre vonatkozó előírásokat és az ezzel kapcsolatos adatkezelési szabályokat. A települési vagy fővárosi önkormányzat dönthetne úgy, hogy a közösségi kerékpáros rendszer létesítését, fenntartását, üzemeltetését a helyi személyszállítási közszolgáltatások körébe sorolja.
Az önkormányzatok a szükséges forrásokkal együtt - állami vagy önkormányzati tulajdonú - közlekedésszervezőnek adhatják át a feladatot.
Budapesten február végén írták ki a közösségi kerékpáros rendszer (BuBi - budapesti biciklirendszer) kiépítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, a fővárosiak várhatóan jövő tavasztól vehetik majd igénybe a szolgáltatást. A rendszert bárki igénybe veheti, és az első fél óra díjmentes lesz, a rendszeres felhasználók BuBi-kártyával, az esetiek bankkártyával tudnak majd fizetni. A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesz egy
dokkoló állomás. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótvárosban, Ferencvárosban, a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer.