"Olyan világban élünk, amely teljesen összekapaszkodik egymással" - fogalmazott Surján. Moser kétszáz oldalas könyve lényegében párba állított színes fényképek sorozata. Európa különböző tájait, építészeti motívumait, szakrális festményeit és szobrait, illetve emberi arcait "rímelteti" egymásra, kiemelve az európai kultúra sokszínűségét és a teljesen eltérő európai közegek közt kimutatható, időnként kísérteties hasonlóságokat. Így kerül egymás mellé a kötet bal-, illetve jobboldali lapján a belgiumi Brugge és az erdélyi Torockó házsorainak utcafronti képe, a bulgáriai Ohrid és a szlovákiai Nagyőr építészeti emléke, Mostar és Segesvár háztetőinek motívuma, Assisi és Boldva, Siena és Rozsnyó, a szlovákia Gánócról (Gánovce) Szent Ágoston faragott arcmása és Delfiből a Kocsihajtó című szobor, illetve egy görög parasztember és egy ipolyvarbói asszony - utóbbi egyébként, mint azt Móser Zoltán a bemutatón elmondta, régi népdalt is énekelt neki, amikor ő gyűjtőúton arra járt.
A kötet erényeit Kroó Norbert fizikus, akadémikus méltatta. Az európaiság alapvető, meghatározó gyökerei közül kiemelte a keresztény kultúrát és az ahhoz kapcsolódó toleranciát, továbbá a demokráciát, valamint azt, hogy a viszonylag kis területű kontinensen gazdag sokszínűség - és amellett sok-sok párhuzamosság - alakult ki. Európán belül pedig a Kárpát-medence - tette hozzá - "Európa multikulturális lenyomata".
A bemutatón megjelent Hans-Gert Pöttering, az Európai Parlament volt elnöke, aki rövid hozzászólásában úgy vélekedett, jó lenne, ha az EP-képviselők ugyanolyan lelkesedéssel foglalkoznának Európa közös ügyeivel, amilyen Moser Zoltánnak a téma iránti elkötelezettségében megnyilvánul.