Az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-hez és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez 31 ezer kilométernyi út tartozik, ebből 6513 kilométer lesz fizetős, a gyorsforgalmi utak, az egy-, két- és a háromszámjegyű utak egy része. Az útvonal jellegétől, a jármű besorolásától, akár a környezetvédelmi, akár a súlyterheléstől változnak a tarifák. Bliccelni nem lesz érdemes, az ellenőrzések ugyanis sokkal szigorúbbak lesznek, mint az eddigiek – hívta fel a figyelmet az államtitkár.
Elmondta: ötven új rendőrautó kerül be a rendszerbe, ami azt jelenti, hogy megyénként 2-3 egységnek csak az útdíjfizetés ellenőrzése lesz a dolga. A bírság pedig jóval drágább lesz, mint amibe az útdíj kerül – érvelt Völner Pál.
Ezekből a pénzekből kizárólag az utak fenntartására lehet költeni, és az útdíjból befolyó összeg kizárólag állami bevétel lesz. A fenntartási-karbantartási munkáknál utol fogjuk érni a 2010-es évek szintjét – szögezte le.
Akik a nemzetközi árufuvarozásban részt vesznek, azoknak eleve van olyan fedélzeti egységük, melyen keresztül a műholdas követés megvalósítható, és a befizetés regisztrálható. Vannak úgynevezett flottakövető rendszerek, ezek üzemeltetőivel is meg lehet állapodni, és rajtuk keresztül teljesíteni a fizetést. A legegyszerűbb mód pedig a díjfizetésre a viszonylatijegy-vásárlás, ezt megtehetik majd interneten, mobiltelefonon keresztül, vagy a benzinkutaknál a sofőrök.
Cikk: | Döntött a parlament az e-útdíjról |
Cikk: | E-útdíj : új kormányhatározat az eszközök beszerzéséről |