Tájékoztatása szerint az észak-budai régióban száz katona, ötven katasztrófavédelmi és ötven csatornázási szakember dolgozik, a Római-parton befejezték a védmű talpának megerősítését, kisebb szivárgások vannak, de katasztrófától nem kell tartani. Jelezte, hogy a sajtótájékoztatóval egy időben érte el a Duna a 2006-os rekord vízszintet, a 860 centiméteres értéket.
Tarlós István közölte, hogy a Lánchídon és annak két hídfőjében, valamint a Margit hídon kikapcsolják a köz- és díszkivilágítást, a Királyok útján viszont hétfőig folyamatosan működni fognak a köztéri lámpák. A további intézkedéseket sorolva a főpolgármester beszámolt arról, hogy a Margitszigeten befejeződött a védelem kiépítése, kisebb csorgások jelentkeznek, de ezek kezelhetőek, a sziget védelme megoldott. A Margit híd budai hídfőjének térségében a HÉV-aluljáró födémjét ötven busszal és kukásautóval leterhelték, hogy elkerüljék a födém megemelkedését, amelyet az árvíz okozna. Az alagútban a peron magasságáig a pályát vízzel töltik fel.
Tudatta azt is, hogy akiknek elszállították az autóját a helyszínről a munkálatok miatt, a 107-es telefonszámon kérhetnek felvilágosítást. A főpolgármester elmondta, a Palatinus strandnál egy régi csatornán keresztül folyik a víz és buzgárosodás jelentkezik, ellennyomó medencét kellett építeni, de veszélyhelyzet nincs. A Lukács fürdőnél szintén egy régi csatornán keresztül folyik a víz, a csatornázási művek egy szivattyúházat telepít a helyszínre és a vizet a Dunába visszavezetik. Ha erre találnak alkalmas szennyvízelvezető csatornát, akkor azon keresztül, ha nem, akkor a HÉV vágányain keresztül vezetik el a csöveket, ebben az esetben a HÉV-szerelvények csak az Árpád hídig közlekednek majd.
A szentendrei és a csepeli HÉV vonalán a pálya egy részét eláraszthatja a víz a Tímár utcánál és a Haller utcánál, ha erre sor kerül, akkor a szerelvények rövidített útvonalon fognak közlekedni.