Úgy fogalmaznak, éppen ezért indult a többségi gyógyszerészi tulajdon elérését segítő patikai hitelprogram és tőkeprogram is. Ha a gyógyszerészek nem élnek a vásárlási lehetőséggel, akkor az államé lehet a patikatulajdon elővásárlási joga, ez nem államosítási szándék, hanem az állam garanciális elemként léphet be, ideiglenesen, amíg a gyógyszerész tulajdont tud szerezni a patikában - mutatnak rá.
Mint írják, a 2330 közforgalmú gyógyszertár közül jelenleg 352-ben nincs meg az 50 százalékos gyógyszerészi tulajdon, 487 gyógyszertár esetében pedig még a 25 százalékos arányt sem érik el. A már meglévő gyógyszertárakban a gyógyszerészi tulajdonhányadnak 2014. január 1-jéig meg kell haladnia a 25 százalékot, 2017. január 1-jéig pedig az 50 százalékot - teszik hozzá.
A közforgalmú gyógyszertárat működtető gazdasági társaság tulajdoni hányadának átruházása esetén elővásárlási jog illeti meg az érintett gazdasági társaságban tulajdoni hányaddal rendelkező gyógyszerészt, a gyógyszertárban dolgozó gyógyszerészt, a működési nyilvántartásban szereplő gyógyszerészt vagy az államot, de ebben a sorrendben. Tehát mindezekből látszik, hogy az állami elővásárlási jog célja a gyógyszerészi tulajdonszerzés elősegítése - zárul a közlemény.
Cikk: | Szócska: A patika nem csupán árusítópont |
Cikk: | Megszavazták az idei egészségügyi béremelést is rendező törvényt |