Mint ismert, csaknem 420 ezer hibás számlát küldött ki a Tigáz. A szolgáltató ezért akár 100 millió forintos bírságot is kaphatna, de a fogyasztóvédelmi hatóság kész eltekinteni ettől, ha a szolgáltató a többi közt vállalja, hogy kártalanítja az érintett fogyasztókat. A számlákkal az a gond, hogy nem érvényesül rajtuk maradéktalanul a 10 százalékos rezsicsökkentés.
Németh Szilárd elmondta: a 420 ezer hibás számlából csaknem 72 ezerrel a lakosság szenvedett kárt, 348 ezer számla miatt pedig a szolgáltatónál keletkezett hiány. Sok esetben a januári fogyasztást a decemberi tarifákkal számolták ki, vagy a decemberi fogyasztásra alkalmazták a januári tarifákat.
Ezt a munkacsoport vezetője azzal magyarázta, eddig senki nem kényszerítette a szolgáltatókat, hogy tisztességes számlákat állítsanak ki a fogyasztóknak. Ha egy boltban akciós terméket vásárolunk, és azt a régi áron számlázzák ki, akkor az ember otthagyja a boltban, az energiaszolgáltatók számláit azonban kénytelenek az emberek befizetni – vetette fel.
A Tigáznak kártalanítania kell a fogyasztókat
Kérdésre válaszolva elmondta azt is, hogy a Tigáznak az NFH-val kötendő szerződése tartalmazza, hogy kártalanítani kell azon fogyasztókat, akiknek többet számláztak, azok viszont, akiknek a számláján a szolgáltató a saját kárára tévedett, nem tartoznak visszafizetni semmit .
A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el – hangoztatta Németh Szilárd, aki megemlítette még, hogy a szolgáltatóknak vállalniuk kell, hogy ezentúl a rezsicsökkentésnek megfelelő számlákat állítanak ki. Ha a jövőben a mostanihoz hasonló jogsérelem valósul meg, az akkor már többszörös szerződésszegésnek számít – hívta fel a figyelmet a kormánybiztos.