A főpolgármester beszélt arról is, hogy 2015-ig fel kell újítani a balesetveszélyessé váló 3-as metrót, ez elsőbbséget élvez a 4-es vonalának meghosszabbításával szemben. A Keleti és a Kelenföldi pályaudvar közötti vonalon jövő március végén utazhatunk először.
„Pillanatnyilag nem életszerű. Túl azon, hogy nincs rá pénz, nem is tudom, hogy lehet ígérgetni minden forrás nélkülözése mellett. Vannak fontosabb feladatok, például a 3-as metró 20 éve elmaradt felújítása, ami a következő ciklusban balesetveszélyt jelenthet. A városnak sokkal előbb gondoskodnia kell a 3-as metró teljes szerelvénycseréjéről és pályafelújításáról, semmint hogy bele tudna fogni egy olyan 4-es metró második szakaszának az előkészítésébe és felújításába, ami soha nem tartott sehol” – jelentette ki Tarlós István.