Kocsis Máté a cikkre hivatkozva felidézte, júniusban egy budai étteremben összegyűltek egyes, magyarországi médiavállalatok vezetői, azon apropóból, hogy a reklámadóval kapcsolatban egyeztessenek. A megjelent sajtóinformációk szerint a találkozón Szabó György, a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatója arra kérte a résztvevőket, hogy „mostantól minden politikai kérdésben a saját eszközeikkel, a kormány ellenében foglaljanak állást, a médiaszabályokat megszegve adjanak nagyobb felületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket” – ismertette a Fidesz kommunikációs igazgatója.
Kocsis Máté úgy folytatta, a hírek szerint Szabó György javasolta azt is, hogy a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak. A Sanomás Szabó György tehát egy szakmai találkozót politikai akció szervezésére használt fel, melyen keresztül nem pusztán pénzügyileg szándékozná átrendezni a hazai médiapiacot, hanem a választások nyílt befolyásolására is kísérletet tenne az olvasók és a nézők megtévesztésével – jelentette ki a kormánypárti politikus, hozzátéve, az információk szerint a jelen lévő többi médiavezér – „talán egy kivétellel” - nem volt partner Szabó György elképzeléseihez, mivel véleményük szerint egy ilyen torzított hamisított hírgyártás a felületeik hitelességét ásná alá.
Kocsis Máté hangsúlyozta: az elmúlt tíz napban a hírről semmilyen érdemi cáfolat nem jelent meg Szabó György részéről, sőt olyan információk is napvilágot láttak, hogy az érintett egy öt lépésből álló akciótervet is készített a „hazai médiavilág pénzügyi és politikai torzítására és az emberek megtévesztésére és ezzel kapcsolatban újabb egyeztetést kezdeményezett a résztvevők között” – fogalmazott a fideszes honatya.
A Fidesz öt kérdésre vár választ Szabó Györgytől: igaz-e, hogy pénzügyileg és politikailag is erőszakosan torzítani akarja a hazai médiapiacot; igazak-e a megjelent hírek? Igaz-e, hogy ötpontos akciótervet készített minderre és ezt az akciótervet rá is kényszerítené a hazai médiapiac számos más szereplőjére is annak ellenére, hogy azok ezzel a módszerrel, a hírhamisítással, a nyílt, elfogult állásfoglalással nem értenek egyet, mert féltik felületeik hitelességét? Ha igaz, mit tartalmaz ez az öt pont? Igaz-e, hogy vállaltan a nézők és az olvasók megtévesztésével befolyásolni akarja politikai értelemben is a választásokat? Igaz-e, hogy Szabó György a mai napig kiváló kapcsolatot ápol Gyurcsány Ferenccel és Bajnai Gordonnal? – sorolta Kocsis Máté.
A nagyobbik kormánypárt kommunikációs igazgatója Szabó György életrajzi adatait ismertetve elmondta, Szabó a moszkvai Automatizálási Egyetem villamos-gépész mérnöki karán szerzett diplomát 1981-ben. 1988-89-ben tagja volt a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) Központi Bizottságának, melynek titkárát akkoriban Gyurcsány Ferencnek hívták – jegyezte meg Kocsis Máté. Szabó 1988 és 1992 között a Demokratikus Ifjúsági Világszövetség (DIVSZ) főtitkára volt, 1992-ben az Erasmus Press Kiadói Kft. gazdasági igazgatója, 1999-től pedig vezérigazgatója a VNU Budapest Lapkiadó Rt.-nek, amely ugyanebben az évben felvásárolta a Fenyő János meggyilkolása után rendezetlen állapotú Vico cégbirodalmat – folytatta a fideszes politikus megjegyezve, a Vico értékesítését a CA IB Értékpapír Rt. végezte, zártkörű, meghívásos pályázaton, amely cég ügyvezető igazgatója, majd később vezérigazgató-helyettese Bajnai Gordon volt.
A kérdés ezek után, hogy ugyanez a Szabó György mennyire hiteles hírműsort fog működtetni a Story4 Televízióban augusztus 20-a után. Mennyire lesz hiteles az a hírműsor, amely vállaltan állást foglal minden politikai kérdésben a kormány ellenében, mondhatni elvtelenül – fogalmazott Kocsis Máté.
Cikk: | "Bajnai semmit nem változott" |
Cikk: | "Bajnai üzleti lehetőségként tekint az országra" |
Cikk: | Összeállt a rezsicsökkentés-ellenes koalíció |