Új lendületet kapnak a belvárosi beruházások, mert miközben már tart a Kossuth tér, valamint a Ferenciek tere és környezetének megújítása, számos új fejlesztés is indul - mondta Rogán Antal (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere egy pénteki háttérbeszélgetésen. Hozzátette, hogy a déli belváros kis utcáinak megújítása gyakorlatilag lezárult.
A Molnár utcát a Ferenciek tere beruházással összefüggésben újítják meg, ugyanakkor látványos átalakítások lesznek a Dunakorzón, a Váci utcában és mellékutcáiban, az Olimpia parkban, valamint a Kossuth tértől északra lévő utcákban is. A polgármester tájékoztatása szerint utóbbi már augusztusban megindul, a támogatási és kivitelezési szerződést már aláírta. Az új fejlesztések költsége 3,8 milliárd forint, amelyből 1,8 milliárdot az Európai Unió, 1 milliárdot az állam, 900 millió forintot pedig a kerületi önkormányzat finanszíroz.
Rogán Antal ismertette, hogy a jelenleg elhanyagolt Olimpia parkban egy fiatalos, modern hangulatú közpark jön létre: a területen új zöldfelületeket, sportpályát, játszóteret és kutyafuttatót alakítanak ki, a körbekerített parkot őrzik majd. Az ősfákat nagyrészt meghagyják, ugyanakkor - a zöld egyesületekkel egyeztetve - 16 fát ki kell vágni. Ezek helyett 41 újat ültetnek majd.
A lakosság véleményét figyelembe véve megújul a Balassi utca Kossuth tér és Markó utca közötti része, valamint a Falk Miksa utca. Utóbbi egyik torkolatánál egy teret is kialakítanak, s ott kap helyet Peter Falk, vagyis a sorozatbeli Columbo szobra is.
A Dunakorzón folytatják a burkolatok megújítását, kicserélik a kandelábereket - mondta a polgármester, hozzátéve, hogy a munkálatokat szakaszosan végzik októbertől, s tavaszra érnek a végére. Ugyanez az ütemezés igaz a Váci utcára is, ahol a Szabad sajtó út és a Vörösmarty tér között világos, szecessziós burkolatokat helyeznek el. Rogán Antal megjegyezte: a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő Vörösmarty téren is indokolt lenne a burkolatcsere a túl sok a rendezvény miatt, ezért a tér tartósságának megőrzése érdekében egyeztetést kezd Tarlós István főpolgármesterrel.
A kerület vezetője arról is beszámolt, hogy a Nagy Ignác utcában és a Bihari János utca egy szakaszán is burkolatot cserélnek, megújul az Arany János utca egy kisebb része, továbbá a Széchenyi utca, a Garibaldi utca és az Akadémia környezete.
Kitért arra is: a forgalomtechnikailag is összehangolt beruházások március végéig elkészülnek, s várhatóan a Ferenciek terét a tervezettnél korábban át tudják adni.
Rogán Antal jelezte: vannak további terveik is, például a Szervita tér megújítására. Erre a fővárosi önkormányzatnál pályáztak forrásra, s amennyiben elnyerik, a kerület saját forrásból rendbe tudja hozni a Semmelweis utcát és a Városház utcát is. Amennyiben nem jutnak forráshoz, saját költségvetésből újítják meg a Szervita teret. Gondolkodnak azon is, hogy a Margit híd lábánál egy tematikus kutyás parkot hozzanak létre - tette hozzá.
A polgármester hangsúlyozta: a 2006-ban tervezett fejlesztések 90 százalékát teljesíteni fogják 2014 tavaszáig.
"A belváros belső területein egyetlen buszparkolóra sincs szükség"
Két héten belül megszűnhet az V. kerületi, Bajcsy-Zsilinszky úti turistabusz-parkoló - jelentette be Puskás András (Fidesz-KDNP), a városrész alpolgármestere pénteken újságíróknak.
A turistabuszok ellen a lakók korábban többször is tiltakoztak, pénteken pedig a Levegő Munkacsoport szervezett tiltakozó akciót a környezetszennyező járművek ellen a Bazilika környékére.
Puskás András elmondta: csütörtökön tárgyalt a kérdésről Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójával, és ígéretet kapott, hogy megszüntetik a parkolót. Jelezte: a konfliktus a buszok és a lakók között évek óta tart, eddig annyit sikerült elérni, hogy többnyelvű táblákon kötelezték a járművezetőket, hogy ne használják tartósan a megállókat, és állítsák le a motort a le- és felszállás idejére. A cégek egyik feltételnek sem tettek eleget, ráadásul a buszok belógtak a BKK által nemrég kialakított buszsávba is, akadályozva ezzel a közösségi közlekedést - jegyezte meg.
Az alpolgármester jelezte: tárgyalnak a fővárosi közlekedésszervezővel arról, hogy a Jászai Mari tér és a Kossuth tér között, az alsó rakparton buszparkoló helyeket alakítsanak ki.
Rogán Antal (Fidesz-KDNP) polgármester jelezte: eddig is a lakók pártján álltak, s azt a következetes álláspontot képviselik, hogy a belváros belső területein egyetlen buszparkolóra sincs szükség. Szavai szerint korlátozná a városnéző buszok megállóhelyeinek számát is, mert közös érdek - és a kerületi fejlesztések is arra mutatnak -, hogy minél többen gyalog járják be a nevezetességeket, s közben felkeressék a kis üzleteket, vendéglátóhelyeket.