fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Németh: 56 ezer hibás számlát küldtek ki a szolgáltatók
2013. augusztus 24., 11:12
Tíz távhőszolgáltató esetében kiderült, hogy a cégek olyan számlákat bocsátottak ki, amelyben nem, vagy csak hiányosan informálták az embereket a tíz százalékos csökkentésről, és volt olyan szolgáltató is, aki nem közölte göngyölten – azaz visszamenőleg – az adatokat – fogalmazott Németh Szilárd szombati sajtótájékoztatóján. A Fidesz rezsicsökkentésért felelős munkacsoportjának vezetője ugyanitt elmondta azt is, a Fidesz-frakció jövő heti ülésén várhatóan döntés születik majd a lakossági energiaárak újabb csökkentéséről.

Németh Szilárd úgy fogalmazott, a Fidesz elkötelezett a magyar családok terheinek csökkentése mellett. Mint mondta, a Gyurcsány-Bajnai-kormány ideje alatt a rezsidíjakkal kapcsolatos törvénymódosítások mindig a szolgáltatók érdekében történtek. A baloldal ezzel megnyomorította a családokat, 2002 és 2010 között sokan eladósodtak az óriási rezsiárak miatt – fűzte hozzá.

Emlékeztetett rá, hogy a 2012. decemberi kormányrendelettel megalapozták a rezsiköltségek mérséklését, majd új jogszabályokat is alkottak, és márciusban a magyar parlamentnek egy bírósági döntés következtében meg kellett védenie a rezsicsökkentést. Szólt arról is, hogy elsőként az energiaárak csökkentek tíz százalékkal januárban, majd júliustól kevesebb lett a víz, a szemétszállítás, a csatorna, a szippantás, a palackos gáz, valamint a kéményseprés díja is.  

A fideszes politikus rámutatott, mindezek mellett fogyasztóvédelemmel kapcsolatos döntések is születtek, példaként a szolgáltatók kötelező és meghatározott körű adatszolgáltatását említette, illetve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság rendszeres, havi tájékoztatását.
 

Mint ismert, a szolgáltatók kötelesek az adott és az eltelt szolgáltatási időszakra vonatkozóan tájékoztatni az embereket arról, hogy a 2012-es árakhoz képest mennyivel kevesebbet kell fizetniük. Mint mondta, ez azért is lényeges, mert a reklamáció alapja mindig a számla, így fontos, hogy jól elkülönítve, hogy az egy színes mezőben, pontos információkat tartalmazzon a rezsicsökkentésről. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója, Pintér István egy hónappal ezelőtt rendkívüli eljárást kezdeményezett, ennek következtében megvizsgálták a hazai szolgáltatók adatszolgáltatását – jelentette ki. Hozzátette: tíz távhőszolgáltató esetében kiderült, hogy a cégek olyan számlákat bocsátottak ki, amelyben nem, vagy csak hiányosan informálták az embereket a tíz százalékos csökkentésről, és volt olyan szolgáltató is, aki nem közölte göngyölten – azaz visszamenőleg – az adatokat.

Komoly büntetésre számíthatnak ezek a szolgáltatók, ráadásul a törvény értelmében minden egyes hibás számlánál 10 ezer forintos kötbért kötelesek a fogyasztónak fizetni – hangsúlyozta. Szavai szerint ez a tíz távhőszolgáltatónál 42 ezer fogyasztót és 56 ezer hibás számlát jelent. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elindította a kötbérezési eljárást, ez az érintett cégeknek 560 millió forintba kerül – emelte ki.
 
Németh Szilárd elmondta azt is, a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálata alapján az is kiderült, hogy egyes szolgáltatók másképp tájékoztatják a fogyasztókat, mint ami a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak küldött összefoglaló jelentésükben áll. Ebben az esetben rendben van a számlakép, a jelentés mégis arról szól, hogy képtelenek ennek a kötelezettségüknek eleget tenni – jegyezte meg.

Hangsúlyozta, az eddigi problémákból, a vizsgálatokból egyértelművé vált, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, illetve a fogyasztóvédelmet tovább kell erősíteni az ősz folyamán. A rezsicsökkentés számos fogyasztóvédelmi problémára is rávilágít – fogalmazott, rámutatva, az alapvető jogok biztosa is a hatóságok megerősítését kéri egy késedelmes számlával kapcsolatos jelentésében.
 
Németh Szilárd felhívta a figyelmet arra is, hogy a Fidesz-frakció jövő heti ülésén várhatóan döntés születik majd a lakossági energiaárak újabb csökkentéséről, ezáltal a következő fűtési időszakra tovább csökkenhet a villany, a gáz és a távhő ára.

(fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: A felülvizsgálat költségét nem lehet áthárítani a fogyasztókra
Cikk: Németh Szilárd: Listázza egyes munkavállalóit az Elmű
Cikk: Németh: Tisztességes piaci körülményeket kell teremteni