A hátralévő összegből 55 milliárd már szerződéssel lekötött, 367 milliárdnál folyamatban van a közbeszerzés, és 28 milliárd az az összeg, amelyre még nem írtak ki közbeszerzést - ismertette az adatokat Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője a tájékoztatón.
A következő, 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklusban a KÖZOP-támogatás várhatóan 1200 milliárd forint lesz, és az EU a vasútfejlesztést helyezi előtérbe - vázolta a jövőt az államtitkár.
A NIF Zrt. kommunikációs vezetője azt közölte, hogy hamarosan megjelennek az utak mentén azok az óriásplakátok, amelyek az Új Széchenyi Terv keretében, a folyó uniós költségvetési ciklusban magvalósuló autópálya-, vasút- és közútépítést mutatják be.
Összesen 340 kilométer autópálya épül meg 2007 és 2013 között, ebből elkészült 112 kilométer, 73 kilométeren folyik a kivitelezés, és közbeszerzés, illetve előkészítés alatt áll 155 kilométer.
A közútfejlesztés többnyire a 11,5 tonnás teherbíráshoz szükséges szélesítést és burkolat erősítést jelenti. Eddig elkészült 379 kilométernyi útszakasz, kivitelezés alatt áll 332, míg a közbeszerzés, illetve előkészítés fázisában lévő szakaszok 349 kilométert tesznek ki.
Az új, illetve felújítandó vasúti pálya hossza 540 kilométer. Ebből kész 236 kilométer, épül 217, és közbeszerzés alatt áll 87 kilométer.