Marekné Pintér Aranka, a Klik elnöke a "megőrizve megújulást" nevezte az új szervezetben működő oktatási intézményrendszer egyik legfontosabb feladatának.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ eddig az átadás-átvétel feladataival volt elfoglalva, most jutott el oda, hogy a tankerületi igazgatók után az iskolaigazgatókkal is közvetlenül felvegye a kapcsolatot - utalt a tanévnyitó szakmai konferenciára az elnök.
Az iskolaigazgató ugyanis a záloga, hogy jól szervezetten, megfelelő szakmai ellenőrzéssel menjen a szakmai munka az intézményekben - fűzte hozzá.
Marekné Pintér Aranka utalt arra, hogy a gazdálkodás terhei - éppen a szakmai munka megerősítése érdekében is - átkerültek a tankerületi igazgatóságokhoz.
Megjegyezte: a mostani szakmai tanévnyitó abban különbözik a korábbiaktól, hogy nem a jogszabályokat ismertetik, hanem az új szervezetbe tartozás megerősítése a célja, ismertetik a vezetői szerepkörben bekövetkezett változásokat, s azokat az elvárásokat, amelyek a minőségi munkát garantálják.
Kiemelte a hálózatba szervezés fontosságát, amit korszerű technikákkal is segítenek: egy-egy jó helyi módszert így elleshetnek egymástól az ország különböző részeiben dolgozó pedagógusok.
Kitértek az értekezleten az új munkaszervezés kérdéseire is annak kapcsán, hogy az intézményben való "benntartózkodás" olyan programokkal járjon, hogy a diák szeressen iskolába járni, hogy élményt adjon az iskola - ecsetelte a Klik elnöke.
Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere a szakmai tanácskozást megelőző sajtótájékoztatón kijelentette, az intézményi átszervezés, a fenntartó változás nem érintette közvetlenül az oktatási munkát és a diákokat. A jó együttműködés példájaként említette, hogy az önkormányzat és a Klik együtt finanszírozzák a Tóth Árpád Gimnáziumban az idén akkreditált nemzetközi érettségi programot.
Ez is cáfolja, hogy színvonalesés következne be az iskolákban a fenntartóváltás miatt - tette hozzá.
Megemlítette azt is, hogy a szakmai tanévnyitónak otthont adó Tóth Árpád Gimnáziumban folytatódik a Öveges-program, amelynek keretében világszínvonalú természettudományi oktatótermet alakítanak ki az intézményben.
Kósa Lajos az igazi változásnak a minőségi követelmények ellenőrzését, a tanfelügyeleti rendszer újbóli bevezetését nevezte.
Emlékezetett rá, hogy a rendszerváltás óta, amikor megszűntették a korábbi tanfelügyelő rendszert, "senki nem nyitotta rá a pedagógusokra a tanterem ajtaját", senki nem ellenőrizte a szakmai-pedagógiai munkát.
Pappné Gyulai Katalin, a debreceni tankerület igazgatója elmondta: a korábbi 65-ből 62 intézményt vettek át, valamennyi iskolában zökkenőmentesen indult a tanév.
Egy-egy iskolát a Honvédelmi Minisztérium, illetve a Vidékfejlesztési Minisztérium vett át, egyet pedig - Hajdúsámsonban - a Kúria döntése értelmében a Hit Gyülekezete működtet.
Hajdúsámsonban két iskolaépületet felújítottak, ahol 84 tanuló kezdte meg a tanévet a debreceni Csapókerti iskola tagintézményeként, biztosítva ezzel a településen a világnézetileg semleges oktatást - jegyezte meg az igazgató.