Orbán Viktor kiemelte, nincs egyetlen olyan nagy gyára sem a világnak, ami mögött ne állna egy nagy ember, nagy emberek nélkül nincsenek nagy ipari teljesítmények. Ennek a gyárnak a létezését tekintélyes mértékben egy nagy embernek, Suzuki úrnak köszönhetjük – fogalmazott a miniszterelnök. Szólt arról is, hogy bár hazánkat szokták úgy emlegetni a világban, mint sajátos eszközöket alkalmazó, és új utakat kereső, kísérletező országot, de mindezt összevetve a japán gazdaságpolitikával megállapítható, hogy „itt sem mienk az elsőség”. Ha van szokatlan, korábban még nem járt utakat kereső gazdaságpolitikai kísérlet a világban, akkor az elsősorban Japánt és a japán kormányt jellemzi – hívta fel a figyelmet, és egyúttal sok sikert kívánt a japán kabinetnek.
A Suzuki és Magyarország, a japán és a magyar gazdaság két évtizede tartó együttműködése újabb mérföldkőhöz érkezett – jelentette ki. Emlékeztetett arra, hogy a rendszerváltás után a Suzuki volt az egyik olyan nagyvállalat, amely lehetővé tette, hogy hazánk ötven év után ismét beindíthassa az autógyártást. Mint mondta, az elmúlt húsz év közös munkájának köszönhetően az Esztergomban gyártott minden egyes modell „többet jelent számunkra egy autónál”. A Suzuki valóban a mi autónk, minden egyes Suzuki autó mögött magyar munkahelyek százai állnak – jegyezte meg Orbán Viktor, hozzátéve, „a mi autónk azért is, mert a Suzuki elkötelezett partnere a magyar kis- és középvállalkozásoknak”.
Rámutatott a cég beszállítóinak 25 százaléka magyar, ezáltal a vállalat közvetve, a gyár dolgozóin túl, további harmincezer magyar családnak biztosít megélhetést. Mindezek fényében nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a gyár a magyar gazdasági növekedés egyik motorja, és hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország tartós növekedési pályán maradjon – szögezte le.
Orbán Viktor hangsúlyozta, nehéz munka volt az elmúlt három évben hazánk gazdaságát kihúzni a gödörből, ezért kellő szerénységgel, de nem menjünk el szó nélkül a magyarok és Magyarország büszkeségre okot adó teljesítménye mellett. Emlékeztetett, 2008-ban sem volt minden rendben a házunk táján, ezért a világgazdasági válság kétszeres erővel sújtott le ránk. Óriási államadósság, költségvetési hiány, hiányzó munkahelyek, égbeszökő rezsiköltségek, munkát büntető adórendszer – ebben a világban éltünk még 3,5 évvel ezelőtt is – sorolta. A kormányfő leszögezte, 2012-ben csökkentettük az adósságunkat – melyre az unióban csak hat ország volt képes -, a költségvetési hiány három egymást követő évben is 3 százalék alatt van, csökkenő pályán tartva az adósságot. Ismét képesek vagyunk ellenőrzésünk alatt tartani pénzügyeinket, és megállunk a világban a saját lábunkon – fűzte hozzá.
A kormányfő aláhúzta, kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hoztunk létre, meg is indult a beruházások növekedése az utolsó negyedévben. Ma már egy munkaalapú, a termelőiparra építő Magyarországot mutathatok be önnek – mondta a Suzuki elnökének a miniszterelnök. Orbán Viktor örömtelinek nevezte, hogy a Magyarországon befektető japán cégek ebben a küzdelemben fontos szövetségeseink. Elmondta, a japán cégek 2010 óta összesen 1,36 milliárd euró értékű beruházást valósítottak meg, melyek 2683 új munkahelyet eredményeztek. A kormányfő arra is kitért, hogy ezeknek e befektetéseknek is köszönhető, hogy a foglalkoztatottak száma hazánkban újabb csúcsra ért; május-július közötti időszakban közel 4 millióan dolgoztak, ez pedig 56 ezerrel több, mint egy évvel korábban, és 200 ezerrel több, mint a 2010-es választásokkor volt.
Orbán Viktor fontosnak nevezte azt is, hogy a munkát aktívan kereső emberek száma is nőtt. Mindenki megértette Magyarországon, hogy csak a munka révén leszünk képesek családjaink számára stabil és kiszámítható jövőt biztosítani. Mi, magyarok elköteleztük magunkat a fenntartható munkahelyek bővítése mellett, és 10 év alatt egymillió új munkahely megteremtését tűztük ki célul, melyet teljesíteni is fogunk – húzta alá a miniszterelnök.
Orbán Viktor kiemelte, Magyarország és a Suzuki felismerte, céljaik azonosak, és az utunk egy irányba vezet, ezt erősítette meg a stratégiai együttműködési megállapodás aláírása, melyre most újabb pecsétet tesz az új Suzuki-modell. Ennek a szövetségnek az alapját azok a magyar emberek rakták le, aki hosszú évek óta kiváló munkát végeznek az esztergomi Suzuki gyárban. Az ő szakértelmüknek köszönhető, hogy a magyar Suzuki a cégcsoport fontos tagjává lépett elő; az ő itteni helytállásuknak és munkájuk színvonalának köszönhető, hogy az új modell sorozatgyártására hazánkban kerül sor - fogalmazott a kormányfő.
A miniszterelnök bejelentette, a korábbi megállapodásoknak megfelelően 2017 végére állni fog a az új komáromi Duna-híd, a Suzuki által kért műszaki paraméterek mellett, és 2017-re megépül az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő út is, melynek az előkészítő munkái meg is kezdődtek .
Osamu Suzuki elnök-vezérigazgató tájékoztatása szerint az új SX4 S-CROSS nemcsak Európa piacain lesz kapható, hanem olyan távoli helyeken is, mint Óceánia, Ázsia, a Közel-Kelet és Latin-Amerika országai. Az új modellből az első esztendőben 100 ezer darab gyártását tervezik. Az exportpiacok növekvő érdeklődése felpörgette a termelést és száz új álláshely létesítéséhez járult hozzá a vállalatnál.
Cikk: | Stratégiai megállapodást köt a kormány és a Suzuki |
Cikk: | A japán befektetők bíznak Magyarországban |
Cikk: | Orbán: Nekünk, magyaroknak is sikerülhet |