A dokumentumokat Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, és Bognár Árpád, a Swietelsky Magyarország Kft. ügyvezetője Tarlós István főpolgármester jelenlétében írta alá. Tarlós István az aláírás előtt újságíróknak azt mondta, a 4-es metró története egyre egyszerűbb lesz. Hozzátette: ami történik, az folyamatos kármentés, ami nem annyira látványos, de annál nehezebb feladat. Emlékeztetett, hogy korábban az Alstom-szerződést "mentették meg", a Siemens időalapú többletköveteléseit pedig 70 millió euróról 30 millió euróra sikerült módosítani.
A Swietelskyvel kötött megállapodásról azt mondta, hogy a tárgyalások nem voltak könnyűek, de korrekt egyeztetést követően az időalapú követeléseket 16,7 milliárd forintról 9,7 milliárd forintra csökkentették, és a műszaki követelés 2,8 milliárd plusz 892 milliós összegét is jelentősen mérsékleték, emellett pedig a cég vállalta, hogy 2014. március 31-ig befejezi a munkálatokat. A többletkövetelések főként három területen jelentkeztek: a Rákóczi tér és Kálvin téri szerkezetépítési munkáknál és az állomások belső beépítési munkáinál. A módosított szerződéseket jóváhagyta KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Zrt. és a kormány is.
Bognár Árpád ügyvezető azt mondta, példátlanul hosszú és sok vitával, fesztültséggel teli időszakot zárnak le a szerződés aláírásával, amelyben a követelések jelentős részét rendezni tudják. Jelezte, hogy a hosszú évek óta megoldatlan problémák és a korábbi ciklusokban megkötött, városra nézve hátrányos szerződések miatt kaotikus helyzet állt elő, de most a korábbi évekkel ellentétben a megoldás felé mozdultak el, így a vitákat lezárhatják és határidőre befejezhetik a metrót.