Legkésőbb 2014. március 31-én utazásra készen adjuk át a budapestieknek a 4-es metrót – erősítette meg sokadszorra Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester a Magyar Nemzetnek. A Népszabadság legújabb lejárató írására reagálva kifejtette: mindig is hangsúlyozták, hogy a Demszky-korszak végére, 2010-re szinte teljesen leállított beruházás feltámasztásához rendkívül megfeszített munka szükséges.
A balliberális napilap azt írta: „még mindig nem sikerült összehangolni az Alstom-szerelvények számítógépeit a 4-es metró pályarendszerének automatikus vonalvezérlését biztosító Siemens szoftvereivel. A csúszás egyre tetemesebb, s a két rendszer egyelőre képtelen hiba nélkül együttműködni.”
Tarlós István kifejtette: a kormány nemrég döntött arról, hogy egyszerűsíti a hatósági eljárásokat. A főpolgármesteri irodában minden pénteken operatív értekezletet tartanak az összes hatóság részvételével. – A tizenöt Alstom metrószerelvényből 14 túl van a próbákon, s hibátlanul közlekedik, egy járműnél még a beállítások zajlanak. Minden menetrend szerint folyik. Azt már a kezdetektől mondtuk: nagyot hibáztak az előző ciklusok MSZP–SZDSZ-es vezetői, hogy külön-külön cégektől rendelték meg a munkákat. Így lehetett, hogy a francia kocsikhoz német biztonsági berendezésre szerződtek. Ők kötötték az önkormányzatnak előnytelen szerződéseket, amelyek újratárgyalásával mi mentettünk meg sok tízmilliárd forintot – mondta a főpolgármester.