ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A közösségi közlekedés és a gépjárműgyártás meghatározó a hazai gazdaságban

A közösségi közlekedésnek és a hozzá kapcsolódó vasúti- és közútigépjármű- gyártásnak meghatározó szerepe van a nemzetgazdaságban, ez a fejlődőképes ágazat meghatározó a foglalkoztatásban is - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken Gyulán, az 51. Közgazdász-vándorgyűlésen tartott előadásában.
Létrehozva: 2013. szeptember 28., 08:01
nyomtat küld

Fónagy János emlékeztetett, 2010-ben a gépgyártásban pozitív változások indultak el: a Rába és a Volvo együttműködés keretében ismét lesz hazai autóbuszgyártás, ahol a beszállítók többsége hazai vállalkozás lesz; jelentősen bővült a vasúti gépjárműjavítás, a szolnoki központi telephelyen nagy számban újítanak fel vasúti kocsikat; elindult a motorvonatgyártás Magyarországon, a Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártónál folyamatban van 48 darab motorvonat gyártása, ezek az állami vasúttársasághoz és a GYSEV-hez kerülnek majd; a Volánoknál és a fővárosi közlekedési társaságnál elkezdődött autóbuszok cseréje, a közbeszerzések első körben már be is fejeződtek.
    
A teljesítményt összegezve az államtitkár elmondta: a szállítási, a raktározási és a közlekedési ágazat jelenleg a GDP 30 százalékát adja. Az ágazat 2012-ben 202 ezer főt foglalkoztatott, az idén már mintegy 275-280 ezer embert. A közlekedési infrastruktúra értéke az ország nemzeti vagyonának az egyötöde. A közúthálózat fejlesztésére és fenntartására az elmúlt tíz évben mintegy 350 milliárd forintot fordított a társadalom.
    
Az államtitkár előadásában szólt arról, hogy a magyar közösségi közlekedés cégei és az ott dolgozók társadalmi elfogadottsága érdemtelenül negatív. A vállalatok üzemi mutatói nem maradnak el a fejlett országokétól a hálózatokat, a megállóhelyek sűrűségét és az utasok számát tekintve - mutatott rá. Hozzátette: a különbség az elöregedett járműparkban van.
    
Fónagy János ismertetése szerint a vasút naponta 2800 szerelvényt indít el és 390 ezer utast szállít, évente összesen 142 millió embert utaztat. A magyar államvasutak adóssága kapcsán  elmondta: 2002-ben a vasutat a Fidesz-kormány 27 milliárd forint banki adóssággal adta át, majd 2010-ben 330 milliárd forint hitellel vette át, miközben a cargo ágazat értékesítéséből több mint 100 milliárd forint volt az árbevétel. Az adósságterhet 2013-ban 270 milliárd forintra sikerült csökkenteni - jelezte.
    
A közúti közlekedésről közölte: az utasok négyötödét a Volán-társaságok szállítják. A Volánok naponta 36 ezer járatot indítanak, 2011-ben éves szinten 431 millió utast szállítottak - fűzte hozzá. Emlékeztetett arra, hogy az átszervezéssel 24 vállalatból hét regionális társaság jött létre.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések