|
|
|
|
A közösségi közlekedés és a gépjárműgyártás meghatározó a hazai gazdaságban
|
A közösségi közlekedésnek és a hozzá kapcsolódó vasúti- és közútigépjármű- gyártásnak meghatározó szerepe van a nemzetgazdaságban, ez a fejlődőképes ágazat meghatározó a foglalkoztatásban is - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken Gyulán, az 51. Közgazdász-vándorgyűlésen tartott előadásában. |
Fónagy János emlékeztetett, 2010-ben a gépgyártásban pozitív változások indultak el: a Rába és a Volvo együttműködés keretében ismét lesz hazai autóbuszgyártás, ahol a beszállítók többsége hazai vállalkozás lesz; jelentősen bővült a vasúti gépjárműjavítás, a szolnoki központi telephelyen nagy számban újítanak fel vasúti kocsikat; elindult a motorvonatgyártás Magyarországon, a Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártónál folyamatban van 48 darab motorvonat gyártása, ezek az állami vasúttársasághoz és a GYSEV-hez kerülnek majd; a Volánoknál és a fővárosi közlekedési társaságnál elkezdődött autóbuszok cseréje, a közbeszerzések első körben már be is fejeződtek. A teljesítményt összegezve az államtitkár elmondta: a szállítási, a raktározási és a közlekedési ágazat jelenleg a GDP 30 százalékát adja. Az ágazat 2012-ben 202 ezer főt foglalkoztatott, az idén már mintegy 275-280 ezer embert. A közlekedési infrastruktúra értéke az ország nemzeti vagyonának az egyötöde. A közúthálózat fejlesztésére és fenntartására az elmúlt tíz évben mintegy 350 milliárd forintot fordított a társadalom. Az államtitkár előadásában szólt arról, hogy a magyar közösségi közlekedés cégei és az ott dolgozók társadalmi elfogadottsága érdemtelenül negatív. A vállalatok üzemi mutatói nem maradnak el a fejlett országokétól a hálózatokat, a megállóhelyek sűrűségét és az utasok számát tekintve - mutatott rá. Hozzátette: a különbség az elöregedett járműparkban van. Fónagy János ismertetése szerint a vasút naponta 2800 szerelvényt indít el és 390 ezer utast szállít, évente összesen 142 millió embert utaztat. A magyar államvasutak adóssága kapcsán elmondta: 2002-ben a vasutat a Fidesz-kormány 27 milliárd forint banki adóssággal adta át, majd 2010-ben 330 milliárd forint hitellel vette át, miközben a cargo ágazat értékesítéséből több mint 100 milliárd forint volt az árbevétel. Az adósságterhet 2013-ban 270 milliárd forintra sikerült csökkenteni - jelezte. A közúti közlekedésről közölte: az utasok négyötödét a Volán-társaságok szállítják. A Volánok naponta 36 ezer járatot indítanak, 2011-ben éves szinten 431 millió utast szállítottak - fűzte hozzá. Emlékeztetett arra, hogy az átszervezéssel 24 vállalatból hét regionális társaság jött létre.
(MTI-fidesz.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|