ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Az Európai Bizottság fellép a diszlexia ellen

Kósa Ádám fideszes EP-képviselő volt a házigazdája a ma, nagy érdeklődés mellett lezajlott, diszlexiáról szóló konferenciának az Európai Parlamentben. A találkozó, amely az Európai Diszlexia Egyesülettel (EDA) közösen került megrendezésre, felhívta a figyelmet, hogy Európában legalább 45 millió gyermeket érint a hét speciális tanulási zavar valamelyike. Speciális tanulási zavarok a diszlexia mellett a diszgráfia, diszpraxiás mozgászavar, hiperaktivitás, figyelemhiány, diszkalkulia, autisztikus spektrumzavar, specifikus nyelvi zavar valamint a viselkedési, érzelmi vagy szociális zavarok. Az Európai Bizottság új platformot indít az írástudás fejlesztése érdekében.
Létrehozva: 2013. október 3., 10:10
nyomtat küld

A konferencia főszónoka George Zissimos, Androulla Vassiliou, az oktatásügyért, a kultúráért, a többnyelvűségért és az ifjúságpolitikáért felelős biztos kabinének tagja elmondta, hogy az Európai Bizottság idén decemberben új európai platform indítását tervezi, amelyen keresztül a tagállamok megoszthatják egymással írástudás fejlesztése érdekében bevált gyakorlataikat. Zissimos aláhúzta, hogy az Erasmus+ program keretében az elkövetkező 7 évben 14 milliárd eurót fordítanak majd oktatásra.   
 
Sir Michael Kalmár az EDA elnöke a diszlexiás gyerekeket és családjaikat érintő szociális, érzelmi, viselkedési és közösségi problémákra hívta fel a figyelmet. „Mivel a kommunikációt megnehezítő problémákat sokszor nem vagy csak késve ismerik fel, a gyermekekre könnyen rásütik, hogy lusták vagy buták. Ez a bélyeg nemcsak a zavarokkal küzdő gyermekek önértékelésére van negatív hatással, de megnehezíti beilleszkedésüket, visszahúzódást vagy éppen erőszakos magatartást váltva ki belőlük, amely tovább súlyosbítja helyzetüket” – mutatott rá.
 
„Ha ezek a fiatalok nem kapnak segítséget a tanulási zavarok leküzdéséhez megfelelő szakemberekkel rendelkező iskolai környezetben, akkor könnyen lemaradnak tanulmányaikban, és rossz bizonyítványuk miatt továbbtanulási és elhelyezkedési esélyeik sokkal alacsonyabbak, mint egészséges társaiké” - hangsúlyozta Raymond Claes, a luxembourgi DYSSPEL egyesület elnöke. A korai diagnózis megkönnyíti a fejlesztést, és a későbbi nehézségek leküzdését, ezért minden tagállamban elsőrendű a korai felismerés, szűrés, rendszeres diagnosztika és kezelés annak érekében, hogy ezek a fiatalok továbbtanulva az Európai Unió értékteremtő polgárai lehessenek. Ehhez azonban az is szükséges, hogy a tanárok maguk is tanuljanak a speciális tanulási nehézségekről, ezért Claes kérte, hogy az Európai Bizottság fontolja meg egy tanárok továbbképzésére irányuló akciócsoport felállítását. Ezzel egyetértve a grazi egyetemről érkezett Dr. Konstanze Edtstadler is arra hívta fel a figyelmet, hogy a tanárok jobb képzése elejét veheti annak, hogy a tanulási nehézséggel küzdő gyermekek idő előtt abbahagyják az iskolát.
 
Margaret Malpas a brit Diszlexia Egyesület elnöke jó gyakorlatként a munkáltatók részére kidolgozott útmutatót említette, amely segít a munkaadóknak abban, hogy a diszlexiával küzdő alkalmazottaikat megfelelően támogassák. Az útmutató a felvételi eljárástól kezdve az írásbeli teszteken át a továbbképzéseken való részvételen át az értékelésig és előléptetésig ad jótanácsokat annak érdekében, hogy a munkáltatók a brit fogyatékosság miatti diszkriminációt tiltó törvény rendelkezéseinek eleget tehessenek.
 
Az athéni egyetemet képviselő Giannis Karagiannakis szerint a matematikával kapcsolatos tanulási nehézségek esetében különösen ösztönözni kell a komplex szemléletmódot, hogy a tanulók matematikai képességeit részletes és alapos vizsgálat alapján azonosíthassák. Giacomo Stella professzor a bolognai egyetemről pedig szorgalmazta, hogy az olvasási készségek mérésére álljanak rendelkezésre a különféle nyelveken összehasonlítható eszközök.
 
Perenilla Södenberg a svéd Växjö Egyetem képviseletében a diszlexiával foglalkozó kutatások aktuális eredményeit ismertette.
 
A konferencia résztvevői mindannyian ösztönözték a probléma komplex szemlélet és rámutattak, hogy létre kell hozni egy tanulási rendellenességekkel foglalkozó európai hálózatot, hogy a szülők, diákok és tanárok könnyebben férjenek hozzá az információkhoz.

(fidesz-eu.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések