FIDESZ.HU > Hírek |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Ez eredményesen segíti a politikai döntések meghozatalát
|
|
Az elmúlt három és fél év tapasztalatai azt mutatják, helyes döntés volt a közigazgatási államtitkári funkció és a közigazgatási államtitkári értekezlet újbóli létrehozása – jelentette ki a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a testület csütörtöki szegedi kihelyezett ülése utáni sajtótájékoztatón. |
|
Létrehozva: 2013. október 3., 13:33 |
Biró Marcell azt mondta, az 1990-től működő közigazgatási államtitkári értekezlet legfőbb feladata a kormányzat döntések szakmai előkészítése. Az előző kormányzat a testületet 2006-ban megszüntette, az Orbán-kormány azonban 2010-ben a közigazgatás átalakítását érintő első döntéseként ismételten életre hívta a közigazgatási államtitkári posztot és az értekezletet – emlékeztetett Biró Marcell.
A tapasztalatok azt mutatják, a közigazgatási államtitkári értekezlet a kormány legfőbb előkészítő szerveként eredményesen segíti a politikai döntések meghozatalát. A testület "előszűri" a tárcák által beterjesztett javaslatokat, 2010 óta 179 ülésén 4910 napirendi pontot vitatott meg, a kormány 152 ülésén pedig mintegy ezerrel kevesebb előterjesztést tárgyalt – tudatta az államtitkár.
Az átalakítások legfőbb célja - a szakmaiságot visszahozva - új szemlélet meghonosítása a szolgáltató közigazgatás megvalósításával – hangsúlyozta Biró Marcell, aki az eddigi lépések közül a kormányablakok kialakítását, valamint a deregulációt emelte ki, amelynek köszönhetően négyszáz ügykörben sikerült a lakosság adminisztrációs terheit csökkenteni.
B. Nagy László Csongrád megyei kormánymegbízott elmondta, a kormányhivatalok szorosan együttműködnek a közigazgatási államtitkári értekezlettel, a kétirányú kommunikáció segíti a döntések előkészítését és visszajelzésekkel szolgál a végrehajtásukról. Hozzátette: csak Csongrád megyéből eddig negyven törvénymódosításra tettek javaslatot.
A politikus úgy fogalmazott, a kormányablakok létrehozásának nagyon kedvezőek a tapasztalatai, a talán egyedüli panasz az, hogy miért nem lehet már minden ügyet ott intézni.
Az egypontos kiszolgálásra áttérés komoly munka, jelenleg is folyik az ehhez szükséges szakemberek képzése, a jogszabályi feltételek megteremtése – mondta B. Nagy László.