ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Foglalkoztatási mutatószámot dolgoz ki a kormány

A kormány döntéseinek előkészítése, valamint végrehajtása során figyelembe veszi a döntések foglalkoztatáspolitikai összefüggéseit és következményeit, az Európai Unió foglalkoztatási stratégiájához igazodóan évente foglalkoztatási akciótervet készít, és a munkaerő-piaci folyamatok megfigyelésére, munkaerő-piaci politikájának hatékony alakítására alkalmas foglalkoztatási mutatószámot alakít ki - rögzíti a parlament előtt lévő törvényjavaslat.
Létrehozva: 2013. október 7., 16:25
nyomtat küld

 A nemzetgazdasági miniszter által az Országgyűlésnek benyújtott javaslat az egyes foglalkoztatási tárgyú törvényeket módosítja. A javaslat az uniós forrásokból finanszírozott programok végrehajtásához szükséges további törvényi feltételek megteremtését célozza, s összhangot kíván teremteni az egyes foglalkoztatási célú törvények rendelkezései között.
    
A javaslat indoklása szerint a foglalkoztatási statisztika módszertanának átfogó felülvizsgálata szükséges annak érdekében, hogy a foglalkoztatási folyamatok értékeléséhez eddig alkalmazott többmutatós, széttagolt rendszer helyébe egy olyan foglalkoztatási mutató lépjen, amely alkalmas a kormány foglalkoztatáspolitikai célkitűzésének folyamatos nyomon követésére.
    
A nemzetgazdaság munkaerő-piaci folyamatainak értékeléséhez jelenleg különböző forrásokból, többféle statisztikai adat áll rendelkezésre, amelyek esetenként meglehetősen eltérő képet mutatnak a foglalkoztatottság alakulásáról. Jelenleg két, rendszeresen publikált adatforrás áll rendelkezésre.
    
Olyan kiegészítő információra van szükség, amelyik az adatforrásoknál alkalmasabb lehet a kormányzati célkitűzés teljesülésének megfigyelésére. Erre kizárólag azok az adminisztratív hatósági nyilvántartások biztosítanak lehetőséget, amelyek információtartalmának statisztikai feldolgozására az elmúlt két évtizedben különböző okok miatt nem került sor, és amelyeket a fejlett országok régóta széles körűen használnak a foglalkoztatási folyamatok értékeléséhez.
    
A bejelentett foglalkoztatás teljes körének rendszeres megfigyelése a törvényjavaslat indoklása szerint azzal az előnnyel is jár, hogy ebben a mutatóban közvetlenül megjelenik a kormány azon intézkedéseinek hatása, amelyek a munkaerőpiac kifehérítését célozzák. Ugyanis mind a legális foglalkoztatásra ösztönző adminisztrációs és járulékterhek csökkentése, mind a munkaügyi ellenőrzés hatékonyságának javítása a bejelentett foglalkoztatás növekedését eredményezik, amelynek mértékéről jelenleg nem áll rendelkezésre információ.
   
 Egy másik módosítás szerint a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló törvény (Flt.) csupán általános megfogalmazás keretében tartalmazná az állami foglalkoztatási szerv szolgáltatásait, azok tartalmát és nyújtásának feltételeit pedig a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter határozná meg. Ezt a javaslat azzal indokolja, hogy a szolgáltatások folyamatosan fejlődnek, átalakulnak.
    
Egyes új támogatási lehetőségek bevezetési feltételeinek megteremtése érdekében módosulnak a Nemzeti Foglalkoztatási Alappal kapcsolatos rendelkezések, s a javaslat megteremti az Európai Szociális Alapból finanszírozott programokhoz szükséges adatbázis létrehozásának törvényi feltételeit is. A törvényjavaslat pontosítja a Nemzeti Foglalkoztatási Alap foglalkoztatás elősegítésével kapcsolatos célját, a hatályos szabályozásnál részletesebben határozza meg annak tartalmát.
    
Módosul a Bérgarancia Alapról szóló törvény (Batv.) is. A Batv. szerint a bérgarancia támogatást a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezet számlájára kell utalni. Gyakran előfordul azonban, hogy a felszámolás alatt álló cég bankszámláját a költséghatékonyság jegyében megszüntetik a felszámolók, illetve nagyobb összegű banki tartozás esetén erre a bankoknak is lehetőségük van. A munkavállalók ebben az esetben nem jutnak hozzá elmaradt bérükhöz, mert az állami foglalkoztatási szerv nem utalhatja más számlára a támogatást.
    
Ezért a javaslat úgy módosítaná a Batv.-t, hogy bérgarancia támogatás odaítélése esetén a bértartozás törvényben meghatározott összegét közvetlenül a munkavállalónak fizeti ki az állami foglalkoztatási szerv. Változás az is, hogy a munkabérek utáni közterheket, valamint az egyéb levonásokat közvetlenül az állami foglalkoztatási szerv teljesíti a felszámoló helyett.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések