fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A törvény egyértelműen tartalmazni fogja az időkeretet
2013. október 12., 12:16
A közszolgálati médiában és az országos kereskedelmi csatornákon 600 perc juthatna politikai kampányhirdetésekre - mondta az InfoRádiónak Gulyás Gergely fideszes politikus. Hozzátette: a helyi kereskedelmi médiumok maguk határozhatnák meg, mennyi időt szánnak a hirdetésekre. Esetükben csak az előírás, hogy a jelöltek számára egyenlő mértékben kell biztosítani a megjelenés lehetőségét.

Az Alkotmány 5. módosítása az Európai Bizottsággal való megegyezésnek megfelelően azt tartalmazza, hogy nem csupán a közszolgálati, hanem a nem közszolgálati médiaszolgáltatók is közölhetnek politikai hirdetéseket, ám ezt csak ingyenesen tehetik meg - ismertette Gulyás Gergely. Elmondta, hogy a törvény egyértelműen tartalmazni fogja, mennyi idő áll hirdetésekre rendelkezésre. Ez a közszolgálati médiában - vagyis a Magyar Rádióban, a Magyar Televízióban és a Duna Televízióban összesen - 600 perc. A fideszes politikus jelezte: azt szeretnék, hogy a kereskedelmi csatornákon is - amennyiben azok kívánnak ingyenesen hirdetéseket közzétenni - ugyanennyi idő álljon rendelkezésre.

A hirdetéseket naponta három alkalommal, a 6 és 8, a 12 és 14, illetve a 18 és 20 óra közötti idősávokban, egységes blokkban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámot közzétevő médiaszolgáltató.

Gulyás Gergely azt is elmondta, hogy az országos listák bejelentése és jogerőssé válása után sugároznák a reklámokat. Ám az ingyenes hirdetésekkel nem csak az országos listát állító pártok élhetnének: az egyéni jelölteknek 30 másodperces idő állna rendelkezésére. Az országos listát nem állító szervezeteknek is lenne lehetősége 30 másodperces időtartamban saját hirdetésük közzétételére.

A nem országos lefedettségű, nem közszolgálati médiaszolgáltatók esetében csak azt írná elő a jogszabály, hogy a jelöltek számára egyenlő mértékben kell biztosítani a megjelenés lehetőségét, és ingyenesen kell közzétenni a hirdetéseket. A helyi média maga határozhatja meg, milyen időtartamban biztosítja a jelöltek megjelenését - közölte Gulyás Gergely.

(inforadio.hu)