Magyarországon még nem üzemel ilyen, a nagyvasúti és a villamospályát egyaránt használó közlekedési rendszer, ezért szükség van a szabályozási háttér kialakítására, az intézményi modell kidolgozására, a pályahasználati díj rendszerének módosítására – mondta a sajtóreferens.
Göbl Vilmos hozzátette, a mintegy 230 millió forintos projekt részeként 2014 végére elkészülnének a javaslatok a többi között arról, hogy mely hazai jogszabályok módosítására van szükség és milyen intézményi modellben működhet majd a szolgáltatás.
A sajtóreferens emlékeztetett arra, korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát óránkénti 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki.
A tervezet 6 plusz 2 30 méter hosszú, dízel-elektromos vegyes üzemű tramtrain-jármű beszerzésével számol. A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjában mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok.
A hódmezővásárhelyi önkormányzat 931 millió forintos pályázatot nyújt be a beruházás engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére, a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzésére, a jármű előzetes típusengedélyének és részletes specifikációjának kialakítására. Ezek 2015 második felére készülhetnek el – közölte a sajtóreferens.