A kormány által meghatározott cél volt, hogy a kisebb értékű, és az állam számára kevésbé hasznosítható vagyonelemeket piacra dobja, ellenben az állami vállalatokat megerősítse és a stratégiai ágazatokban tevékenykedő nagyobb cégekben tulajdont szerezzen - hangsúlyozta a nemzeti fejlesztési miniszter, aki példaként említette a Mol kisebbségi tulajdonrészét, a Rábát, a Takarékbankot és a gáztározókat is.
Németh Lászlóné hangsúlyozta: utóbbi nem vagyongazdálkodási, hanem energiaellátás-biztonsági szempontból volt fontos a kormány számára. A 2013-14-es évre szóló szerződés véglegesítését a Gazprommal már a kormány tárgyalja - tette hozzá a miniszter.
A miniszter ismét megerősítette, hogy az év végéig még várhatóak újabb akvizíciók közműszolgáltatóknál, de mivel ezekről a tárgyalások folynak, nem mondhat semmilyen információt.
"A változások egyértelműen pozitívak"
Jó ütemben halad a MÁV átalakítása, és további közúti fejlesztések várhatóak - erről is az Arénában beszélt Németh Lászlóné.
2012-ben már pozitív üzemi eredménnyel zárt a MÁV, ami azt jelenti, hogy az eddigi hatékonysági intézkedések megfelelőek voltak - mondta a nemzeti fejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában. Hangsúlyozta, a hatékonyságnövelő intézkedéseket követi a MÁV-csoport strukturális átalakítása, így a pályavasút és a személyszállítás elkülönült üzletágak lesznek jövő év elejétől. Németh Lászlóné szerint a változások egyértelműen pozitívak.
A közutak állapotáról Németh Lászlóné azt mondta: 2010-es felmérésük szerint mintegy 150 milliárd forintos elmaradás volt a felújításokban, mára ennek jelentős részét ledolgozták, jelenleg is vannak útfelújítások, és egy újabb 30 milliárdos fejlesztés várható.
A miniszter beszélt arról is, hogy az állami autópálya kezelőt átalakították, és a közúti tevékenységet a magyar közút kapta meg. Németh Lászlóné úgy fogalmazott: az autópálya kezelő november elsejétől csak az útdíjjal foglalkozik majd, a magyar közútnál pedig a teljes magyarországi úthálózat kezelése, üzemeltetése lesz.
Az elektronikus útdíjról Németh Lászlóné úgy fogalmazott: sokan voltak, akik túl optimistának tartották a kormány terveit a rendszer elindulásakor, de sikerült úgy bevezetni az e-útdíjat, hogy nem alakultak ki nagyobb torlódások, tiltakozások, a tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy a fuvarozók az egy alkalomra szóló viszonylati jegyet használják a leginkább. És úgy tűnik, a brüsszeli kifogások is alaptalannak bizonyultak - tette hozzá Németh Lászlóné, aki azt is elmondta: a Sólyom Légitársaságba nem száll be az állam, szerinte komoly szakmai befektetőt a Malév újraindításához nem nagyon lehet találni.
Cikk: | Németh Lászlóné: Folytatódik a rezsicsökkentés |