A stratégia elkészítésének szakmai felelőse az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. volt, amely a Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) bevonásával végezte munkáját.
A logisztikai szolgáltatók múlt évi árbevétele 3400 milliárd forintot tett ki, ez a GDP 6 százaléka. A fejlődés lehetőségét mutatja, hogy a fejlett országokban ez az arány 10-12 százalék. A szektorban 259 ezren dolgoznak, ez a teljes foglalkoztatotti létszám 6,5 százaléka. Az ágazatban tevékenykedő mintegy 40 ezer vállalkozás döntő része kkv - ismertette az adatokat a helyettes államtitkár.
A helyettes államtitkár a legfontosabb célnak azt nevezte, hogy Magyarország a regionális elosztó központok befogadójává váljon.
A következő - 2014 és 2020 közti - uniós költségvetési ciklusban a magyar logisztika feladata az infrastruktúrájának fejlesztése, a belföldi és nemzetközi kapcsolatrendszerének erősítése és a szakemberek képzése is. Ez utóbbi duális lesz, vagyis a logisztikai vállalkozások és az egyetemek, főiskolák közösen végzik - tette hozzá Lenner Áron Márk.
A kecskeméti főiskolán már elkezdődött a logisztikai képzés - jelentette be Szemereyné Pataki Klaudia, a város alpolgármestere. Kecskeméten az elmúlt években 20 milliárd forint logisztikai fejlesztés történt.
Az alpolgármester kiemelte azt is, hogy Magyarország természetes előnyökkel rendelkezik a logisztikában, miután itt vezet át az út Nyugat Európából a Balkán felé, illetve Nyugat- és Dél-Európából a FÁK országok felé.
A most elfogadott stratégiai célok beépülnek az operatív programokba - emelte ki Bárdos Krisztina, az IFKA ügyvezető igazgatója.
Fülöp Zsolt, a LEF soros elnöke felajánlotta, hogy a szakma közreműködik a stratégia alapján kialakítandó akciótervek elkészítésében.