Kriza Ákos, Miskolc polgármestere (Fidesz-KDNP) az eseményen úgy fogalmazott: Miskolc egy "nagy beruházási boommal" folytatja az ipar fejlesztését, amellyel kilép abból a 25 évből, amelyben leállt a város fejlesztési periódusa. "A borsodi megyeszékhely történelme fordulóponthoz érkezett" - jelentette ki. A városvezető kitért arra is, hogy a beruházás a kis- és középvállalkozókból álló beszállítói hátteret is szükségessé teszi, így még több embernek ad majd munkalehetőséget.
Kersten Bachmann, a Takata légzsáküzletágának térségi igazgatója hangsúlyozta, hogy véleményük szerint az autóipari biztonsági rendszerek piaca a következő években is fejlődik majd, a biztonság ugyanis nagyon fontos a közlekedésben. Bár a járművek biztonsági berendezései, felszereltsége évek óta jelentősen javul, Európa útjain évente mintegy 30 ezren vesztik életüket, ezért fontos a biztonsági berendezések folyamatos fejlesztése - tette hozzá. Közölte, a magasan képzett munkaerő miatt választották Magyarországot, a miskolci helyszínt pedig azzal magyarázta, hogy a város egyetemével hosszú távú együttműködést akarnak kialakítani.
Kokas Tamás, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal képviselője arról szólt, hogy a Takata világméretben működő, elsősorban autóipari beszállítással foglalkozó multinacionális cég. A cég 20 országban üzemeltet különböző gyártórészlegeket, Magyarországon eddig nem volt jelen. A világon összesen 55 gyára van, ahol alkalmazottainak száma meghaladja a 36 ezer főt.
A Takata múlt pénteken a Parlamentben jelentette be, hogy gyárat épít Miskolcon. A bejelentéskor közölt adatok szerint a tokiói székhelyű multinacionális cég saját tőkéje 41,86 milliárd jen, a 2013. március 31-én zárult pénzügyi évében a konszolidáltan számított értékesítései világméretekben 415,52 milliárd jenre rúgtak. (1 japán jen 2,211 forint, 1 amerikai dollár 100 jen.)
A Takata Európai központja Németországban, Frankfurt mellett van. A cég partnerei között van az Audi, a BMW és a Daimler is.