Kuncze Tolvajbanda Gábor korábban nem tudta, hogy a kapuk a focipályára valók, nem az autópályára. Ezért elfelejtette, hogy mennyire drágán lehetett utazni a magyar autópályákon a Horn-Kuncze-kormány idején. Elfelejtette azt is, hogy az Orbán-kormány mind egy szálig megszüntette az autózást jogtalanul drágító autópálya-kapukat, s az M1-es autópálya Győr és Hegyeshalom közti szakaszát, mely vetekedett az M5-ös drágaságával, kivásárolta, s matricássá tette. Az M5-össel ezt nem tehette, kötötte a kezét az a szerződés, miszerint 2003. december 31-ig csak az AKA, illetve a mögötte álló francia tulajdonosok építhetik tovább a pályát.
Frissítsük még Kuncze Tolvajbanda Gábor memóriáját, kissé. Párttársa, Lotz Károly minisztersége idején az adófizetők számára hátrányosan módosított az AKA és az állam közti szerződésen, amikor azt garantálta, hogy a bevételkiesést pótolja. Ezt a pénzt ugyanis nem máshonnan, mint az adófizetőktől vette el.
"Ma mi köze van hozzá?", mármint a Fidesznek az M5-höz - lepi meg Kuncze Tolvajbanda Gábor a demokrácia tisztelőit, és hallgattatna el egyszerre mindenkit a "szabad demokrata", aki bírálni merészeli a háromszoros áron történő autópálya-kivásárlást.
Nem aprózták el: legalább 130 milliárd a tisztességes hasznon túl?
De Kuncze Tolvajbanda Gábort maga a pénzvilág leplezi le. Ma ugyanis napvilágot látott, hogy a Trigránit és a Deutsche Bank - melyek nevében Demján Sándor nyilatkozott - 130 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatot tett. És azt ugye Kuncze Gábor sem gondolja, hogy Demján Sándor ennek ellenére rosszul járt volna. Sőt: valószínűleg tisztességes haszonra tett volna szert még úgy is mind a Trigránit, mind a Deutsche Bank.
A kérdés tehát csak az - és erre Kuncze Tolvajbanda Gábor nyilván ismeri a választ -: hová tűnik a tisztességes haszon fölötti 130 milliárd forint? Ez akár a Legyen Ön is milliomos! című vetélkedő ötforintos kérdése is lehetne.
fidesz.hu