Keller László 3 szakértői véleményre támaszkodva a Gazdasági Rádió egyik műsorában kijelentette: Az Orbán-kormány alatt továbbépített sztrádák kivitelezésénél súlyos mechanikai, szerkezettani és kőzettani elváltozások tapasztalhatók. Keller szerint ennek oka, hogy a kivitelező nagy mennyiségű dolomitot használt fel az építés közben, ami vízzel érintkezve roncsoló hatású kénsavat termelt, illetve az úttest öregedését is elősegítette.
A dolomit karbonát, vagyis mészkő. A mészkővel reakcióra lépő vízből csak széndioxid, szénsav keletkezik. Kénsav nem. Kénsavvá fejlődéséhez ugyanis az ásvány nem rendelkezik pirittel, vagyis vas-szulfiddal. A Budapesti Műszaki Egyetem Szervetlen Kémiai Tanszékén oktató tanárok úgy látják: ez a kémiai folyamat általános iskolai szintű ismeretségű. Gresits Iván szerint a kifogásol reakció annyira elenyésző mértékű, mintha a Balatonba gyűszűvel hordanánk a vizet. Réffy József egyetemi tanár szerint, ha az állítás helyes lenne, akkor már rég nem lenne a dolomitból álló Gellért-hegy sem.
Útépítési szakemberek elmondták: a dolomitot mindig is használtak útépítésekhez. A kiváló minőségű aszfalt összetevői között ugyanis - a bitumenen kívül - a bazalt, az andezit és a dolomit alkotja.
Keller László a rádióműsorban megígérte hogy nemzetközi szakembereket is felkér arra, hogy vizsgálódjanak az M7-es útpályájának összetételéről.
A Feljelentésügy Államtitkárt a tények nem zavarják, fejében már összeállt a koncepció. A rádióriporter elmés megjegyzésére, amely szerint a dolomitot az emberek összekötik a bányákkal, Keller csak annyit mondott: így van. A megoldás: a kénsavat Orbán Viktor termeli.
hirtv.hu - fidesz.hu
Cikk: | Leszálló ágához érkezett Keller pályafutása? |
Cikk: | Szijjártó Péter nyílt levele Keller közpénzügyi államtitkárhoz |
Cikk: | A hülyeség - ha fájna, 2004. március 1. |