Egyértelmű, hogy a főváros nem részesíti elegendő üzemeltetési támogatásban a tömegközlekedést. A BKV már évek óta nem tudja a kötelező karbantartási munkákat elvégezni pénzhiány miatt - mondta Szálka Miklós, aki a városüzemeltetési bizottság alelnöke, utalva a csütörtöki és a korábbi üzemzavarokra. Közölte: az Orbán-kormány két utolsó esztendejében évente 16,9 milliárd forint jutott a főváros tömegközlekedésére. Ez az összeg 2003-ban 5 milliárd forintra csökkent, míg idén 3 milliárd forintot fogadott el a fővárosi közgyűlés erre a célra. "Hiába mondja Demszky Gábor, hogy a tömegközlekedésnek milyen nagy barátja, sajnos baráti gesztusokból nem lehet a főváros tömegközlekedését finanszírozni" - mondta. Kijelentette: "törvényileg" elfogadhatatlannak tartja a villamos-beszerzések kapcsán a BKV részéről tervezett lépéseket. Emlékeztetett arra, hogy amikor a tender folyt, a Siemens kétmilliárddal magasabb árajánlatot nyújtott be a többi pályázónál, ami miatt a Fidesz vizsgálatot is kezdeményezett. Akkor a BKV arra hivatkozott: a cég villamosai műszakilag tökéletesek, s annyival jobbak a többinél, hogy megéri az árkülönbözet. Már a tender elbírálásakor megjelent svájci újságokban, hogy probléma van a Siemens Combino villamossal. Most sok ilyen típusú, 100 ezer kilométert futott járművet le kellett állítani, mert az alvázukban repedések keletkeztek - emlékeztetett. Szálka Miklós közölte: a BKV mostani nyilatkozatai szerint a pályázaton nyertes villamos helyett teljesen új közlekedési eszközök gyártását kérné, "minden verseny nélkül" a korábbi tenderen győztes Siemenstől. Nincsen garancia, nincs alkatrész-utánpótlás, törvényileg elfogadhatatlan - sorolta az ellenérveket a politikus, hozzátéve, hogy egy új tender előkészítése másfél évig tartana, ennyit még kibírnának a jelenleg közlekedő villamosok.
MTI - fidesz.hu