Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! A Kereszténydemokrata Néppárt nevében tisztelettel és szeretettel köszöntöm a szövetségi gyűlést.
Az első kérdés, amire KDNP-sként válaszolnunk kell, az az, hogy boldogult Varga László bátyánk vezetésével miért szerveztük újra a Kereszténydemokrata Néppártot? Vagy még nyersebben: van-e értelme annak, hogy újraszerveztük a KDNP-t? A válaszunk az, hogy igen, mert egy európai ország, így Magyarország politikai palettája is csonka, ha nincs egy olyan politikai erő, amely minden tekintetben a maga teljességében vállalja a történelmi egyházak társadalmi tanításának a politikai képviseletét. Igen, hogy szélhámosok és ámokfutók ne élhessenek vissza többé ezzel a névvel, mint történt az a Centrum nevű trójai faló esetében, amikor szavazókat vittek el erről az oldalról a másik oldalra. És igen, mert meggyőződésünk, hogy a megújult Kereszténydemokrata Néppárt szélesíti a szövetség bázisát és táborát. Varga László azt hagyta ránk politikai testamentumában, hogy nekünk, kereszténydemokratáknak két dolgot kell egyszerre megcselekednünk. Egyfelől egy karakteres, világnézeti alapon álló kereszténydemokrata, keresztényszociális erőt építeni, másfelől pedig a formálódó polgári konzervatív keresztény nemzeti szövetség kovásza lenni. Mert a pálya széléről lehet bekiabálni, de gólt rúgni csak a pályán lehet. Az idén tavasszal 60. születésnapját ünneplő Kereszténydemokrata Néppárt, mint történelmi párt a maga szellemi, erkölcsi örökségével gazdagítja ezt a szövetséget. Mert ez volt az a párt, amelyet 1944-ben meg mertek alapítani szemben a nyilasokkal, ellene mondva a barna diktatúrának. Ez a párt volt az, amelyet a háború után a kommunizmussal szemben újra mertek alapítani, ellene mondva a vörös diktatúrának. Ez a párt volt az, amelyik Barankovics István vezetésével 1947-ben megnyerte a választásokat, és amit a kommunisták csak a hírhedt kékcédulás csalással tudtak elcsalni. Ez a párt volt az, amelyik inkább felfüggesztette a működését, de nem lett részese a Rákosi-féle koalíciónak, és aminek a képviselői vagy börtönbe, vagy emigrációba mentek, de egy se lett kollaboráns. Ez a párt volt az, amelyet '56 forradalmi napjaiban újraszerveztek, és '89-ben megint újraszerveztek, és lettünk Antall József kormányában rendszerváltoztató parlamenti kormánypárt. Ez a párt volt az, amelynek az értékeit a Magyar Kereszténydemokrata Szövetség átmentette az Orbán-kormány országépítő munkájába. És ez a párt volt az, amit Varga László megmentett a történelemből való kieséstől és lett haláláig elnöke. És ez az a párt, ami ma itt áll Önök előtt szövetségben a szövetséggel.
Mi a mi sajátos karakterünk? Mi a mi sajátos karizmánk, amivel gazdagítjuk ezt a szövetséget? A tradicionális értékek védelme mellett a szociális igazságosságnak a képviselete. Ez nem pusztán abból az aktualitásból következik, hogy a magát szocialistának mondó kormány, ami valójában az újburzsoázia klientúrája, egy brutális vadkapitalizmust erőltet az országra, hanem a pápai szociális enciklikákban és a protestáns társadalom-etikában gyökeredző alapelveinkből. XIII. Leó pápa több mint száz évvel ezelőtt lefektette azt az alapelvet, hogy sem a tőke munka nélkül, sem a munka tőke nélkül fent nem állhat, de a munka elsődleges a tőkével szemben, mert jobban hozzátartozik az ember személyiségéhez. Valljuk az emberi élet feltétlen szentségét a fogantatástól a természetes halálig akkor is, ha ez nem találkozik a közízléssel, akkor is mint egy prófétai jel módjára. És hűségesek vagyunk a Szent István-i örökséghez. A kereszténység, európaiság, magyarság egységéhez. És ennek az örökségnek az alapján mondunk ellene bizonyos koppánykodással kacérkodó tendenciáknak. Én nem tudom, hogy Koppány magyarabb volt-e mint Szent István. De azt biztosan tudom, hogy Szent István összehasonlíthatatlanul értékesebb volt a magyarság megmaradása szempontjából, mint Koppány.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség, mint a néppárti politizálás vezető ereje, széles gyűjtőpárt, amelyhez kapcsolódik a Kereszténydemokrata Néppárt mint világnézeti párt. Mind a két párt lehetővé tette alapszabályában és gyakorlatában a kettős tagságot, ami garancia arra, hogy ne lehessen se most, se máskor soha többé szembeállítani minket. Ez az a modell, ami lehetővé teszi a saját karakter megőrzését, és a sokszínűség gazdagságában fönnálló egység megteremtését. Az uniós választások tekintetében büszkék vagyunk arra, hogy az Európai Unió megálmodói, Adenauer, Schumann, De Gasperi kereszténydemokraták voltak, ami meghatározó jelentőségű akkor is, ha a mostani brüsszeli bürokrácia olyan alma, ami bizony-bizony odébb gurult már az alapító atyák almafájától. Nekünk két zsákutcát kell elkerülnünk. Az egyik zsákutca a nemzeti érdekeinket feladó szervilizmus, amit a jelenlegi kormány művel, hiszen a mindenkori kormány először, másodszor és harmadszor a magyar nemzet egyetemének felelős, nem pedig bárki másnak. A másik zsákutca az unióellenesség. Félreduzzogással még a lehetőségét is elveszítenénk annak, hogy olyan embereket küldjünk Brüsszelbe, akik ott a nemzeti érdekeinket védik és Európa egészét értékeink szerint alakítják. Tehát nekünk arra a kérdésre kell válaszolnunk, hogy mi milyen Európai Uniót akarunk? Mi milyen Európában akarunk élni? A mi válaszunk: hűség az alapító atyák örökségéhez. Keresztény civilizációjára és az európai nemzetek értékeire épülő Európát akarunk. Mert a kereszténység és az európaiság egymástól elválaszthatatlan. Pontosabban: kereszténység lehet Európa nélkül. De Európa soha nem lehet meg kereszténység nélkül!
Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Befejezésül, mintegy ultima ratioként egyetlen gondolatot szeretnék a lelkükre kötni: Platón sok-sok évszázaddal ezelőtt azt mondotta: "ha a bölcs és becsületes polgárok lemondanak arról, hogy saját maguk irányítsák a polisz, az ország életét, akkor az lesz a büntetésük, hogy ostobák és gazemberek fognak uralkodni rajtuk".
Köszönöm, hogy meghallgattak!
fidesz.hu