A képviselők szerint a fővárosi főépítési iroda és a BKV DBR Metró Projektigazgatóság elképzelésén még változtatni kell ahhoz, hogy a közlekedők igénye érvényesüljön az építészeti "álomtervek" ellenében.
A városatyák, például Gábor József (MSZP) és Szálka Miklós (Fidesz) pártállásuktól függetlenül elfogadhatatlannak tartották azt a jelenlegi gyakorlatot, miszerint a szakbizottság csak a döntési időszakban szembesül a javaslatokkal. Szorgalmazták, hogy a tervezési folyamatban legyen lehetőségük véleményt nyilvánítani, így ugyanis nem húzódna a bizottsági, közgyűlési döntési időszak.
Mitus Anna (MSZP) bizottsági alelnök, aki egyúttal a VIII. kerület alpolgármestere is, közölte, hogy a városrész két hét múlva tárgyal a Baross tér ugyanezen rendezési tervéről.
Gulyás László, a metró projektigazgatóság vezetője bejelentette, hogy idén megkezdik a Baross tér átépítését, melynek során először a 2-es metró jelenlegi kijáratait helyezik más helyre. A képviselők az igazgató által jelzett szeptemberi időpont előtt szeretnének véleményt nyilvánítani az úgynevezett diszpozíciós tervekről.
Egy ellenzéki képviselő korábbi kérésére tájékoztatást kapott a bizottság arról, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. idén a múlt hétig 2.582 úthiba miatti kárigényről értesült. Napi 20-25 panaszos jelentkezik a cégnél annak ellenére, hogy a kátyúk javítása folyamatos.
Az rt. képviselője tudatta, hogy idén az első negyedévben 233 kárigényre több mint 25 millió forintot fizettek ki. A második negyedév felénél a becslések szerint mintegy 600 kátyú okozta hibáért, 50 millió forint körüli összeget fizetett a biztosító. A cég tapasztalatai szerint a benyújtott kárigények 70 százaléka jogos. Az elutasításoknál a kár általában nem az rt., hanem a kerületek által kezelt utakon keletkezett, vagy nem állapítható meg a cég felelőssége, illetve a járművezető hibája idézte elő a kárt.
MTI - fideszfrakcio.hu