Akár húsz százalékkal drágulhatnak jövőre a BKV-tarifái és az évtized végégig minden évben legalább tíz százalékos drágulásra volna szükség - nyilatkozta a Népszabadságnak Atkári János gazdasági főpolgármester-helyettes.
A főváros arra számít, hogy jövőre a tömegközlekedés normatív állami támogatására szánt országos keret nyolcvan százalékát kapja a BKV, ez becslések szerint 25 milliárd forint lehet - mondta Atkári János gazdasági főpolgármester-helyettes. A finanszírozás új kereteinek megteremtéséhez arra volna szükség, hogy minden szereplő egyszerre nyúljon a zsebébe: jövőre kellene bevezetni a közlekedési vállalat normatív, önkormányzati támogatási rendszerét, ezzel egyidejűleg pedig az volna a legjobb megoldás, ha drasztikusan, akár húsz százalékkal is drágulnának a jegyárak - állítja Atkári János.
Kinek a tűrőképessége?
Atkári szerint a drágulás mértékének meghatározásakor figyelembe veszik a fogyasztók tűrőképességét, valamint azt is el akarják kerülni, hogy "mindenki vegyen egy kisautót, és a BKV helyett azzal közlekedjen".
A BKV-nál több elemzés is készült az állami támogatások különféle variációit elemezve. A legoptimistább forgatókönyv szerint a havibérlet ára 2008-ra átlépi a tízezer forintot, a jegy pedig megközelítheti a 300 forintos határt.
Népszabadság - fideszfrakcio.hu