Beázik a 2-es metró frissen felújított és leszigetelt szakasza. A Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a felújított vágányok között is látták tegnap a vizet. A lap úgy tudja, nem sikerült tökéletesen az alagút szigetelése. Pedig az idén nyáron elvégzett felújítási munkákra kilencmilliárd forintot különítettek el. Hogy pontosan mennyi lesz a végösszeg, az csak hetek múlva dől el, amikor a kivitelezők benyújtják az utolsó számlákat. Magukat megnevezni nem szándékozó informátorok szerint az állomások és az alagutak burkolata alatt igazi cseppkövek alakultak ki az elmúlt fél évszázadban. A metró ugyanis mindig beázott. A felújítás során kétféleképp próbálták szigetelni az alagutat, de csak az egyik megoldás hozott eredményt.
Az alagút acél-, öntöttvas és betonszerkezetből áll. Ezeket csak az alagútban lehet látni, az állomáson leburkolták. A közöttük lévő rés kitöltéséhez speciális, víz hatására megkeményedő műgyantát használtak, amely úgy tűnik, bevált. Az alagutak jó részét viszont vasbetonból építették, s ezeken a szakaszokon nem tudták kiszorítani a vizet - értesült a Magyar Hírlap. A víz jó részét nem látni, mert az nem a magasabban fekvő állomásokon, hanem az alagutakban gyűlik össze. A szigetelések megerősítése mellett a folyamatosan szivárgó víz elvezetéséről is gondoskodtak speciális mélyedések kialakításával, amelyekkel el lehet távolítani a vizet a metróból. De közben a magas ásványianyag-tartalmú víz továbbra is mindent rongál.
Molnár Gábor, a metrófelújításért felelős főmérnök állítja, hogy minden a legnagyobb rendben van a 2-es metrónál. A kivitelező 2011-ig garanciát vállalt többek között a szigetelésre, a munkával pedig még nem végeztek. "Az új szigetelés bevált, így nem is lehet víz az alagútban" - jelentette ki Molnár Gábor.
A Magyar Hírlap tudósítója saját szemével látta a Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a vizet a sínek között, mindkét vágány mentén. A BKV illetékese szerint ez csak azon az oldalon fordulhat elő, ahol jövőre végzik majd a felújításokat. (Idén csak az egyik vágányon dolgoztak a Népstadion és a Deák tér között.) A lap munkatársai szerették volna megnézni, valóban vízben áll-e a milliárdokért felújított alagút, de Molnár Gábor nem adott engedélyt, mondván, akadályoznánk a november középéig tartó munkát.
magyarhírlap.hu - fideszfrakcio.hu