A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Rt. a legnagyobb üzemszerű használója a legnagyobb károsultja a kátyús utaknak. (Emlékezetes, Demszky Gábor kampányában azt ígérte, június 30-ig rendbe hozzák az összes károsodott útfelületet.) Mint az a híradásokban is megjelent, a meglévő géppark fokozott igénybevételnek van kitéve, ami átlagon felüli szerviz igényt követel. Emellett az újonnan vásárolt alacsony padlós Volvo buszok "aklimatizálása" is további anyagi terheket jelent, azaz - a BKV műszaki főmérnöke szavai szerint - a gyártónak növelnie kell a rázkódás védelmet s ez plusz ráfordítást igényel.
E tárgyban Aba Botond vezérigazgató úrhoz írott levelemre az elmúlt hónapban nem érkezett válasz. Nem tudjuk mi a hallgatás oka, miért nem él a kínálkozó alkalommal a BKV, miért mutatkozik érdektelennek Aba Botond.
Mindezek okán a sajtó nyilvánossága előtt szólítjuk fel a BKV vezetését, hogy a zökkenőmentes budapesti tömegközlekedés és az ésszerű gazdálkodás érdekében beavatkozó félként csatlakozzon a felperesi keresethez így nyomatékosítsa a járműparkja megóvása iránti feltétlen elkötelezettségét. Mélyen elgondolkodtató, hogy az egyszeri állampolgárnak nagyobb a felelősségérzete, mint a legnagyobb fővárosi cég irányítóinak.
Budapest, 2004. szeptember 14.
Wintermantel Zsolt
frakcióvezető-helyettes
Fidesz - MKDSZ