"Tízmilliós nagyságrendű jutalomról van szó, és én azt gondolom, hogy a budapestiek ma úgy vélik: nem megérdemelt ez a jutalom" - mondta budapesti sajtótájékoztatóján Kupper András.
Hozzátette, hogy nem megérdemelt a BKV-nál jutalmat osztani a vezérigazgatónak, amikor az autóbuszok egymás után gyulladnak ki, amikor a felújított 2-es metró beázik, amikor ugyanitt az idősek számára nem telepítettek padokat, ahol szétverik - és sérülékeny, könnyen rongálható lefestett bádoglemezekre cserélik - a márványburkolatot, vagy ahol nem építettek ki akadálymentes lejárót.
"Mi azt gondoljuk, ezek után nem jár jutalom, mi azt gondoljuk, hogy szigorúbb feltételeket kell szabni a prémiumhoz" - mondta Kupper András.
Elmondta, hogy Aba Botond vezérigazgató azért kaphat prémiumot, mert "eleve jó magasra" tervezték a cég veszteségét, és ehhez képest már jól sikerülhetett a teljesítés. Tájékoztatása szerint a BKV beszámolóját a képviselőcsoport éppen a fent említett problémák - a hanyag karbantartás és a botrányos járműbeszerzések - miatt nem tudja elfogadni.
Ez utóbbira példaként említette, hogy a BKV olyan Volvo autóbuszokat vásárolt, amelyek véleménye szerint nem a "budapesti terepre", így nem a macskaköves zuglói Thököly útra valók.
Közölte: úgy látják, hogy a fővárosi cégnél dolgozó 12 ezer munkavállaló közül legalább 10 ezren rossz körülmények között, alulfizetve végzi a munkáját.
A BKV idei hitelállománya év végére eléri az 50 milliárd forintot, a cég vezérigazgatójának pedig kifizethetik menedzserszerződése alapján járó tavalyi prémiumát - erről még kedden döntött a közgyűlés tulajdonosi bizottsága. Az MSZP-SZDSZ koalíció kedden leszavazta azt az ellenzéki javaslatot, hogy terjesszék a közgyűlés elé a cég működéséről készült beszámolót.
MTI - fideszfrakcio.hu