Wintermantel Zsolt frakcióvezető-helyettes, országgyűlési képviselő az MTI-nek pénteken elmondta, hogy előkészítetlennek, a döntésre jogosultak által még csak nem is tárgyalt ötletnek tartják azt a felvetést, amelynek megvalósítását hosszú évekig "nyöghetik majd" az emiatt dráguló jegyárakon keresztül az utasok.
Demszky Gábor és Aba Botond BKV vezérigazgató csütörtökön számolt be arról, hogy mintegy 20 milliárd forintból csipkártyás jegy- és bérletrendszert vezetnek be 2006-tól, ami évi 2 milliárd forintos megtakarítást eredményezne a bliccelések visszaszorítása révén. A fejlesztést végző magáncég tíz-tizenöt év alatt kapná vissza befektetése árát, az üzemeltetési díjjal és a kamatokkal együtt.
Wintermantel Zsolt szerint Demszky Gábor "fordítva ül a lovon", amikor még azelőtt technikai jellegű bejelentést tesz, hogy döntés született volna magáról a viteldíjrendszerről. Hozzátette, először a főváros hosszú távú közlekedési koncepciójáról, s annak részeként a viteldíjrendszert is tartalmazó tömegközlekedési koncepcióról kellene határozni. A közlekedési mérnöki végzettségű képviselő szerint amiatt, hogy nem a főváros és a BKV, hanem egy magáncég végezné a fejlesztést, ahhoz "nem lehet majd hozzányúlni" a szerződés lejártáig, a befektetés visszafizetéséig. Rámutatott, hogy közismerten mindig ez a beruházási forma a legdrágább, mivel meg kell fizetni a befektető hasznát is. A politikus leszögezte, hogy ezzel a megoldással a csődben lévő, ötvenmilliárd forint körüli adósságot felhalmozó BKV ismét jelentős hasznot kíván biztosítani egy külső cégnek.
MTI - fideszfrakcio.hu