A városszerte mintegy félezer, úgynevezett citylight felület felszerelése ellen a kerületek egyértelműen felléptek, s már sokmilliós bírságot szabtak ki sorozatban. A cég a szabálysértési eljárások ellenére tovább folytatta a berendezések telepítését és működtetését.
A Médiacontact Kft. reklámfelületeit az a Multireklám Kft. értékesíti exkluzív szerződés alapján, amelyet az elmúlt hetekben vásárolt meg Csányi Sándor, az OTP első számú vezetője.
A Médiacontact Kft. a főváros várostervezési és városképvédelmi bizottságánál többször próbálkozott az illegális helyzet utólagos megszüntetésével, ám eddig eredménytelenül. A méltatlan jogi helyzet végső megoldására a bizottság fideszes elnöke, Sasvári Szilárd terjesztette be a bizottság javaslatát. Eszerint a főváros - a korábbi gyakorlatát módosítva - nem szabhat közterület-használati díjat akkor sem, ha a telefonfülkék a rájuk szerelt berendezések következtében terebélyesebbé válnak. A növekedés mértéke legfeljebb tíz centiméter lehet, ami a kft. esetében éppen elfogadható, hiszen berendezései 9,8 centiméterrel lógnak ki a fülkék síkjából.
A fővárosi közterületi reklámcégek a Magyar Nemzet információja szerint pereket fontolgatnak a verseny sérülése miatt. Véleményük szerint a hatályban lévő jogszabályt az önkormányzat a cég igényeihez alakította utólag, amelynek következtében az illegális helyzetet úgy szüntették meg, hogy még díjat sem kell fizetnie, s amely évente több mint hetvenmillió forintjába kerül a fővárosi adófizetőknek. Úgy tudjuk, az ügyben feljelentés is született: a Fővárosi Főügyészségen ismeretlen tettes ellen büntetőfeljelentést tettek hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt.
Forrás: Magyar Nemzet, 2005. január 31.
fideszfrakcio.hu